وعده وزیر صمت برای پیگیری مطالبات چوب و کاغذ مازندران از آموزش و پرورش

حرف آنلاین: وزیر صنعت،معدن و تجارت به جهت پرداخت مطالبات چوب و کاغذ مازندران از سوی وزارت آموزش و پرورش قول مساعد داد.

به گزارش حرف آنلاین، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران ، ضمن قدردانی از اقدامات این واحد تولیدی در افزایش تولید و تامین کاغذ کتب درسی، اظهار داشت: اکثر واحدهای در شش ماه نخست امسال رشد ۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشتند.

وی با بیان اینکه ما در اکثر صنایع شاهد افزایش تولید هستیم، گفت : در بخش تراکتور ۵۰ درصد ، در بخش ظروف ۱۳ درصد، در بخش فولاد ۱۰ درصد و در بخش کامیون و کامیونت ۱۰۰ درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته داشتیم و تولید در سال جاری روند بسیار خوبی دارد.

وی افزود : معمولا سرمایه در گردش چالش اکثر واحد هایی است که امروزه  مشکلات خود را بیان می کنند و البته این واحد یک مطالباتی در دولت دارد که نسبت به وزارت آموزش و پرورش است که ما آن را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه اصل موضوع که سرمایه در گردش است ؛ یک تفاهم نامه ای در بین وزارت صنعت، معدن و تجارت ، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی دارد، تصریح کرد : هر ۳ دستگاه بعد از اشاره مقام معظم رهبری به موضوع سرمایه در گردش پای کار آمدند و حدود هزار میلیارد تومان را به سرمایه در گردش بخش واحد های صنعتی تخصیص دادیم.

او در پایان ادامه داد : ۵۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی واحد های صنعتی و همچنین ۵۰ هزار میلیارد تومان برای ضمانت عرضه اوراق شرکت های صنعتی در بورس اوراق بهادار اختصاص یافته و علاوه بر این ها، تغییرات اساسی در ساز و کار های پرداخت تسهیلات بانکی در حال انجام و اجرا است.

در این بازدید، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، بابایی کارنامی نمایندم مردم ساری و میاندورود، تعدادی از مدیران کل استان و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور، دکتر فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت را همراهی کردند.

اشتغال مستقیم 1300 نفر

گفتنی است، در مجتمع چوب و کاغذ مازندران، علی رغم محدویت مصرف برق به مدت 45 روز و تولید تک خط، حدود ۵۰ هزارتن انواع کاغذ که از این میزان حدود ۱۶ هزارتن آن کاغذ چاپ و تحریر می باشد در ۶ ماهه گذشته تولید شده که نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل در کل تولیدات ۴۲ درصد و در کاغذ تحریر چهار برابر مدت مشابه قبل افزایش داشته است.

تفاهم نامه تامین ۷۰۰۰ تن کاغذ چاپ و تحریر میان چوب وکاغذ مازندران با خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسیده  و از شهریورماه مقدار ۱۰۰۰ تن کاغذ چاپ و تحریر تولیدی این کارخانه مازاد بر قرارداد قبلی منعقد شده با وزارت آموزش و پرورش در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت.

این واحد تولیدی 1300 نفر اشتغال‌زایی مستقیم دارد و 70 کاغذ کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1401- 1400  تولید و تامین کرد.