وعده آقای وزیر برای تکمیل دو مرکز فرهنگی در مازندران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی تالار مرکزی ساری حضور یافت و پس از بازدید از این مجتمع در حال ساخت، وعده تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل این مجتمع و اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای کتابخانه مرکزی ساری را مطرح کرد. به گزارش حرف آنلاین به نقل از ایرناط محمدمهدی اسماعیلی […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی تالار مرکزی ساری حضور یافت و پس از بازدید از این مجتمع در حال ساخت، وعده تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل این مجتمع و اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای کتابخانه مرکزی ساری را مطرح کرد.

به گزارش حرف آنلاین به نقل از ایرناط محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز پنجشنبه به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و نمایندگان ساری پس از بازدید از شرکت چوب و کاغذ مازندران و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، به تالار مرکزی ساری رفت و در جریان آخرین وضعیت ساخت این پروژه مهم فرهنگی قرار گرفت.
محمدمهدی اسماعیلی در این بازدید ضمن قرار گرفتن در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه گفت: تکمیل تالار مرکزی ساری مهم‌ترین اولویت زیرساختی حوزه فرهنگ در مازندران است. این قول را به اهالی فرهنگ و هنر مازندران می‌دهم که کل اعتبارات مورد نیاز تکمیل این پروژه را تامین می‌کنیم.
وی افزود: برآوردهای کارشناسان و اظهارات مسئولان پروژه نشان می‌دهد که ۳۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل این مجتمع نیاز است. ولی ما سقف اعتباری برای این پروژه را تا ۵۰۰ میلیارد ریال باز می‌گذاریم که در صورت بروز هر گونه چالشی دیگر بهره‌برداری از آن به تاخیر نیفتد.
وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که با تسریع در تخصیص اعتبارات این مجتمع که ۹۲ درصد پیشرفت دارد تا نوروز ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسانیم و در نوبت بعدی سفر به مازندران این پروژه را افتتاح کنیم ، اما تاکید می‌کنم که نباید کیفیت و دقت در اجرای پروژه فدای سرعت شود.
اسماعیلی درباره مطالبه اهالی فرهنگ و هنر مازندران بابت تکمیل کتابخانه مرکزی نیز گفت: برای کتابخانه ساری نیز به موازات تالار مرکزی اعتبارات مورد نیاز را تامین می‌کنیم‌. سقف اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریالی برای این پروژه در نظر گرفتیم و این قول را می‌دهیم که اعتبار لازم را تامین کنیم تا این پروژه مهم فرهنگی شمال کشور نیز پس از سال‌ها ناتمام ماندن به زودی تکمیل شود.
وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: برنامه دولت این است که تا پایان پروژه‌های موجود هیچ پروژه جدیدی تعریف و آغاز نشود.
اسماعیلی افزود: هر دو پروژه تالار و کتابخانه برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر چقدر اعتبار برای تکمیل آن‌ها نیاز باشد تامین می‌کنم.
در این بازدید مدیرکل کتابخانه‌های مازندران نیز از ناهماهنگی بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت فرهنگ و ارشاد در تامین اعتبار کتابخانه مرکزی ساری انتقاد کرد که وزیر فرهنگ زرای پیگیری و رفع مشکل در هفته آینده به معاون توسعه منابع دستور داد.
تالار مرکزی ساری که ساخت آن سال ۱۳۸۶ با هدف تامین فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های مهم فرهنگی هنری استانی و ملی و نیز فراهم کردن فضا برای فعالیت هنرمندان آغاز شد و قرار بود طی سه سال به بهره‌برداری برسد، مدت‌هاست در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از بازدید از تالار مرکزی ساری بازدید از شرکت چوب و کاغذ مازندران داشت و با حضور در دقتر نماینده ولی فقیه در مازندران با آیت‌الله محمدی لایینی دیدار و گفت‌وگو کرد. برنامه بعدی و پایانی اسماعیلی در این سفر یک روزه به مازندران حضور و سخنرانی در مراسم پایانی مرحله کشوری شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم در مصلای قائمشهر است.