وزارت ورزش به بودجه فدراسیون کشتی کم‌لطفی کرد

حرف آنلاین: نماینده مردم شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ و قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای بودجه عمومی کشور اختصاص یافت تا زیرساخت‌ها ارتقا پیدا کند که در این ميان به فدراسیون کشتی چندان توجه نشد گرچه وزارت ورزش به ورزش کشتی کم لطفی کرد.

کمال علیپور در مراسم تجلیل از اعضای مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی صربستان، سال گذشته ۱۶۶ میلیارد تومان بودجه المپیکی و زیرساختی به ورزش اختصاص یافت که امسال سعی خواهد شد تا ۸۰ میلیارد تومان اضافه گردد، افزود، گفت: در بودجه المپیکی ۱۱۳ میلیارد تومان افزایش در بودجه گذشته را ارتقا داده شد و بودجه ۱۶۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ نیز به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی تصریح کرد: امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای بودجه عمومی کشور اختصاص یافت تا زیرساخت‌ها ارتقا پیدا کند که در این ميان به فدراسیون کشتی چندان توجه نشد گرچه وزارت ورزش به ورزش کشتی کم لطفی کرد چراکه با ۳۱۳ میلیارد تومانی که به فدراسیون‌ها اختصاص داده شد زیرا با توجه به بودجه‌ای که به فدراسیون‌ها اختصاص پیدا کرد در زمینه اختصاص بودجه به کشتی مبلغ کمتری اختصاص یافت.

این نماینده مجلس خطاب به دبیر با بیان اينکه از ۱۰ وزن کشتی که در مسابقات بین‌المللی شرکت داشتند ۸ وزن آن مربوط به مازندران بود، گفت: امیر محمد یزدانی اگر اضافه وزن برایش اعمال نمی‌شد قطعا جز قهرمانان بود و طلا را نیز به گردن می‌آویخت گرچه استان مازندران از این تعداد ورزشکار ۶ مدال کسب کرد.

وی افزود: با توجه به موفقیت‌های زیاد در ورزشی در استان باید توسعه زیرساختی در این استان گسترش پیدا کند، خصوصا برای رسیدن به اهداف بالا در ورزش باید به مربیان بومی توجه ویژه شود.

علیپور تصریح کرد: مربیان بومی با خل و خوی ورزشکار خود بیشتر آشنا هستند بنابراین اعتباراتی که برای استان اختصاص پیدا می‌کند نباید براساس جمعیت به آن توجه شود گرچه باید به استان‌هایی که ضریب قهرمانی بالاتری دارد باید بیش از نقاط دیگر توجه شود.

وی یادآور شد: کشتی در استان مازندران دارای قدمت دیرینه است و اگر به زیرساخت‌های آن توجه نشود ورزش مازندران دچار افول می‌شود بنابراین استان مازندران را به طریق دیگری نگاه کنید.

این نماینده مجلس ابراز نگرانی کرد از اینکه وقتی فقط یک شهرستان همچون جویبار ۴ کشتی‌گیر آن مدال می‌آورد اما سالن کشتی مناسب در آنجا دایر نیست این جای نگرانی است.