ورود آلاینده ها به رودخانه چالوس

حرف آنلاین: فرماندار چالوس، با ابراز نگرانی از ورود انواع آلاینده های زیست محیطی به داخل رودخانه چالوس خواستار اتخاذ تدابیر مناسب در این زمینه شد. محمد ناصر زندی در جلسه شورای اداری شهرستان تاکید کرد: باید مسئولان نهادهای ذیربط بویژه حفاظت از محیط زیست منطقه نسبت به جلوگیری از آلودگی این رودخانه حفاظت شده […]

حرف آنلاین: فرماندار چالوس، با ابراز نگرانی از ورود انواع آلاینده های زیست محیطی به داخل رودخانه چالوس خواستار اتخاذ تدابیر مناسب در این زمینه شد.

محمد ناصر زندی در جلسه شورای اداری شهرستان تاکید کرد: باید مسئولان نهادهای ذیربط بویژه حفاظت از محیط زیست منطقه نسبت به جلوگیری از آلودگی این رودخانه حفاظت شده کشوراین موضوع را به جدیت پیگیری کند.

وی در خصوص مقام وعظمت نماز جمعه گفت: برگزاری نماز جمعه در هر شهرستانی فضای دینی و مذهبی را در آن شهر پرمی کند و ذهن و ضمیر افراد جامعه را رشد و روح آنان را سالم می کند.

وی افزود: نماز جمعه تبلیغ و رساندن مخاطبین به دین باوری است و جایگاه امام جمعه که مبلغ پیام است، جایگاه پیامبران بوده و وی منصوب از ولی فقیه است و با حضور در بین مردم نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دینی دارد.

زندی نماز جمعه را برای وحدت بیشتر بین مسلمین دانست و افزود: مدیریت در کارهای سیاسی و اجتماعی کار سختی است چون باید همراه با عدالت بین مردم و مسئولان باشد که این امر از سوی ائمه جمعه انجام می شود.

مشکلات آزادراه همچنان پابرجا است

وی به آزادراه تهران شمال اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه  قطعه آزاد راه در فروردین سال گذشته به بهره برداری رسید، اما متاسفانه در فرآیند عملیات اجرایی این طرح بسیاری از مسائل هندسی و نکات ایمنی رعایت نشده است.

وی وقوع سوانح ناگوار رانندگی بر روری پل در مسیر منتهی به تنکابن، درنظرنگرفتن محورهای فرعی و نیز مشخص نبودن مسیر منتهی به شهر چالوس را از مشکلات این آزاد راه برشمرد.

فرماندار چالوس  چنین وضعیتی را مناسب این شهر گردشگرپذیر ندانست و گفت: با اینکه بارها مکاتبات متعددی با مسئولان نهادهای ذیربط به ویژه اداره کل و راه شهرسازی مازندران صورت گرفته اما تاکنون این پی گیری ها نتیجه بخش نبوده است.

فرماندار چالوس دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز کشف حجاب و عفاف گفت: امروز متاسفانه فرهنگ بومی منطقه بویژه مسئاله حجاب و عفاف به علت ورود گردشگران با فرهنگ ها و سلایق مختلف تحت شعاع قرار گرفته و به یک بزه اجتماعی تبدیل شده است.

زندی پدیده بدحجابی را به عنوان یک آسیب جدی در جامعه دانست و برای جلوگیری از آن خواستار همکاری همه جانبه مسوولان نهادهای ذیربط بویژه فرهنگی، آموزشی و انقلابی دراین منطقه شد./مهر