مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران:

ورودی‌های سواحل مازندران تاسوعا و عاشورای حسینی بسته می‌شود

حرف آنلاین: مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: درب‌های سواحل در تاسوعا و عاشورای حسینی بسته خواهد بود تا هنجارشکنان بی‌بندوباری راه نیندازند.

علی رجبی درباره سواحل مازندران در نشست اتخاذ تمهیدات ویژه ایام محرم در شهرستان‌های ساحلی استان مازندران اعلام کرد: مازندران با دارا بودن ۴۷۰ کیلومتر از سواحل خزر در ۱۵ شهرستان باوجود سیل عظیمی از مسافران نیازمند برنامه‌ای مدون برای مدیریت است.

وی با اعلام اینکه در ۱۴ و ۱۵خرداد امسال شاهد تردد حدود ۵ میلیون مسافر در مازندران بوده‌ایم، بر لزوم رعایت شئونات اسلامی در دریا تاکید کرد و گفت: همچنین بحث نجات بسیار مهم است که در این حوزه هزار نجات غریق در سواحل فعالیت دارند که در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰، موفق به نجات ۶۰۰ نفر و در مدت مشابه سال جاری ۶۵۰ نفر را از غرق حتمی در دریا نجات دادند.

ساحل بابلسر بیشترین غریق را گرفت

رجبی ادامه داد: بیشترین نجات‌یافته حدود ۴۰۰ نفر در بابلسر به ثبت رسید، در سال جاری ۴۰ غریق داشتیم که چهار نفرشان اتباع افغانی و دو نفر اهل کشور ترکیه بودند.

مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با اشاره به اجرای برنامه فرهنگی توسط ائمه جمعه و فعالان فرهنگی در مقابله با ناهنجاری‌های سواحل، گفت: در سال گذشته شاهد ناهنجاری‌هایی بودیم از این رو امسال نیز برای حفظ حرمت محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا برنامه‌های فرهنگی متعددی برگزار خواهیم کرد، همچنین روزهای تاسوعا و عاشورا از ورود مسافران به سواحل جلوگیری خواهد شد تا شاهد بی‌بندوباری هنجارشکنان در سواحل نباشیم.

این مسئول درباره برگزای مراسم عزاداری و دسته‌روی در سواحل تاکید کرد: انتظارمان این است که همانند برپایی اجتماع غدیریون شاهد اجرای کاری ویژه تاسوعا و عاشورا با هدف حفظ شئونات اسلامی باشیم.