وحدت و همدلی راهکار توسعه مازندران

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و از بزرگان سیاسی ایران، در نشستی  که با اعضای شورای مرکزی انجمن مازندرانی های مقیم مرکز که با هدف بررسی و آسیب شناسی عدم توسعه مازندران طی دهه های اخیر  برگزارشده بود، وحدت و همدلی در مدیریت کلان، احاد مردم و به […]

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و از بزرگان سیاسی ایران، در نشستی  که با اعضای شورای مرکزی انجمن مازندرانی های مقیم مرکز که با هدف بررسی و آسیب شناسی عدم توسعه مازندران طی دهه های اخیر  برگزارشده بود، وحدت و همدلی در مدیریت کلان، احاد مردم و به ویژه بین نخبگان و چهره های شاخص و باسابقه در حوزه های مختلف اقتصادی،سیاسی،فرهنگی و مدیریتی استان را رمز پیشرفت و توسعه استان برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری ضمن خوش آمدگویی به مدعوین گفت: خوشحال هستم در جمع انجمن مازندرانی های مقیم مرکز هستم و امید است بتوانیم با کمک یکدیگر قدم های خوبی برای توسعه و پیشرفت استان برداریم.

وی ضمن اشاره به پتانسیل های خدادادی در استان اظهار کرد: مازندران دارای منابع خدادادی فراوانی است که باید با برنامه ریزی دقیق بتوان در همه زمینه ها به نفع رفاه حال احاد مردم قدم های اجرایی برداشت.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در ادامه اظهار کرد: یکی از این ویژگی های خوب استان خیل عظیم نیروی انسانی تحصیل کرده و نخبگان استانی است که سرمایه بزرگی برای استان محسوب می شوند و مدیران استان و کشور می باید توجه ویژه ای نسبت به این سرمایه داشته تا با بکار گیری و کمک این قشره تحصیل کرده و جوان بتوان در توسعه و پیشرفت استان استفاده بهینه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری  وحدت و همدلی را رمز پیشرفت در استان برشمرد و تاکید کرد: با وحدت و همدلی می توان بر همه مشکلات غلبه کرد، چرا که وقتی احاد مردم این وحدت و همدلی مسولین استان را چه در داخل و چه خارج از استان احساس نمایند، قطعا مشارکت شان در امور مختلف بیشتر و حضورشان تاثیر گذار تر خواهد بود.

وی در ادامه بحث مشارکت احاد مردم در پیشرفت و توسعه استان به موضوع خیرین اشاره کرده و اظهار کرد: خیرین یکی از پتانسیل ها خوب در زمینه مشارکت خدا پسندانه در کارهای مختلف است،با کمک این قشر می توان در کارهای بزرگ، قدم های خوبی برای هر منطقه از استان برداشت.

وی در پایان در خصوص گروه های مختلف مازندرانیهای مقیم تهران گفت: امیدوارم انجمن مازندرانی های مقیم مرکز بتواند بین گروه های مختلف مازندرانی هایی که در خارج از استان هستند تمرکز و ارتباط مناسب برای استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه استان برداشته تا با هم افزایی از پراکندگی و کارهای موازی جلوگیری شود و با همدلی و مشارکت اکثریت بتوان قدم های مثبتی برای کمک به توسعه و پیشرفت استان بردارند.

گفتنی است در  ابتدای جلسه که در محل حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) برگزارشده بود، ابویی دبیر انجمن با اشاره به هدف تاسیس انجمن گفت:با هدف بهره گیری از پتانسیل های مازندرانی های مقیم مرکز برای کمک به توسعه و پیشرفت استان در زمینه های فرهنگیاجتماعی، اقتصادی، گردشگری، بهداشت در آذر ماه 1387با حضور جمعی از مازندرانی های مقیم مرکز پایه گذاری شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اقدامات انجام شده انجمن در طی سال های گذشته به موضوع پسماند در استان اشاره کرده و افزود: خوشبختانه با پیگیرهای انجمن بحث مشارکت بخش خصوصی در این زمینه نتیجه بخش بوده و با کمک مسولین مرتبط در وزارت کشور  و بانک شهر  و با هماهنگی مسئولین استانی نسبت به رفع این معضل استان و حل مشکل مالی قدم های مثبتی براداشته شده است.