واردات ۵ دستگاه لوکوموتیو به کشور

حرف آنلاین: مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از واردات ۵ دستگاه لوکوموتیو به کشور از طریق این بندر خبر داد. محمدعلی اصل سعیدی پور گفت: ۵ دستگاه لوکوموتیو به وزن ۴۲۰ تن از کشور‌های حوزه دریای خزر جهت بهره برداری در یکی از صنایع تولیدی مهم و حیاتی از طریق بندر امیرآباد وارد کشور شد. بهره‌برداری مناسب از شبکه ریلی و […]

حرف آنلاین: مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از واردات ۵ دستگاه لوکوموتیو به کشور از طریق این بندر خبر داد.

محمدعلی اصل سعیدی پور گفت: ۵ دستگاه لوکوموتیو به وزن ۴۲۰ تن از کشور‌های حوزه دریای خزر جهت بهره برداری در یکی از صنایع تولیدی مهم و حیاتی از طریق بندر امیرآباد وارد کشور شد.

بهره‌برداری مناسب از شبکه ریلی و تناسب امکانات آن با اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای کشور و تقویت کشنده‌های ریلی در جهت جابجایی مقرون به صرفه کالا مولفه‌ای مهم در جهش تولید داخل است.

به گفته سعیدی پور مشارکت راه آهن ج. ا. ا در طرح‌های جامع و توسعه‌ای بنادر در پیشبرد اهدافی همچون ارتقاء زنجیره حمل و نقل، توسعه حجم عملیات ترانزیت کالا، افزایش سهم ریل و تقویت سیاست ریل پایه در بنادر متصل به ریل، بسیار حائز اهمیت است.

امید است شرایط ویژه بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر شمالی متصل به ریل و مهمترین حلقه اتصال کشور با کشور‌های حوزه سی آی اس و اوراسیا، مراودات اقتصادی ایران با کشور‌های منطقه را وارد فاز جدیدی از همکاری‌ها کند./باشگاه خبرنگاران جوان