مدیرکل امور اقتصاد و دارایی مازندران؛

هوشمندسازی روابط‌عمومی‌ها اجتناب‌ناپذیر است

حرف آنلاین، اسحق پاک نیا| مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان مازندران با تاکید برهوشمندسازی فعالیت روابط عمومی ها گفت: دریک شرایط خاص از لحاظ تصمیمات اقتصادی سطح کلان قرار داریم بنابراین هماهنگی و اطلاع‌رسانی مناسب در شرایط حاضر اهمیت و نقش بسیار زیادی دارد.

سید اسماعیل هاشمی در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در مازندران افزود: امروزه دنیا به سمت تحولات دیجیتالی و بلاک‌چین پیش می‌رود که دنیای وسیعی است، روابط عمومی‌ها نیز باید به سمت هوشمندسازی حرکت کنند، در این راستا یک روابط عمومی باید دارای ویژگی‌هایی اعم از تعاملی بودن، مشارکت‌محور، تحلیل‌گرا، پیش‌بینی‌کننده، خطرپذیر، انتقاد‌پذیر، تتیجه‌گرا، گفتمان‌ساز باشد.
وی با بیان اینکه سال گذشته روابط عمومی اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان موفق به کسب رتبه اول در کشور شد، اظهار داشت: اقتصاد و دارایی استان مازندران در ۱۴۰۰، موفق به کسب ۶ رتبه برتر در بخش شاخص فروش اموال مازاد و مولدسازی به‌عنوان شاخص مهم موفق به کسب رتبه اول شد، همچنین در تهیه صورتحساب عملکرد ثبت و ارسال گزارشات مطالبات، شناسایی قوانین مخل و گزارشات تحلیلی اقتصادی نیز رتبه برتر را کسب کرد.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان مازندران خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۲ هزار و ۸۷۰ سند تک برگ دولتی برای اموال دولت در استان صادر شد و ۱۲۷ درصد تحقق درآمدی داشتیم. به گفته وی، از محل افزایش درآمدی دو واریزی مازاد و برگشت پول به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان به اعتبار استان اضافه شد و تزریق خوبی به دستگاه‌های استانی صورت گرفت.
وی با اشاره به تشدید تحریم‌های ظالمانه آمریکا به‌ویژه در سه چهار سال اخیر، عنوان کرد: با این وجود در این مدت هشت مجوز فیتا در استان مازندران صادر شد و در سال ۱۴۰۰، ۳/۵۴ میلیون دلار ورودی رسمی دلار را در ازای قراردادها داشتیم.

آموزش روابط‌ عمومی‌ها در سال‌جاری
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران اظهار کرد: بنای کار ما دنبال کردن موضوعاتی اعم از توجه به حوزه آموزش و گردهمایی آموزشی جهت ارتباط و تعامل بیشتر فعالان این حوزه است.
مرتضی نوربخش نیز در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های تابعه وزارت اقتصاد در مازندران با اشاره به اینکه در گذشته تعداد رسانه‌های فعال در مازندران محدود بود، افزود: امروز ۷ونیم میلیون سیمکارت فعال در استان مازندران داریم که هر سیمکارت سه فضای مجازی دارد و میتواند به‌عنوان یک رسانه عمل کند.
نوربخش با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها جهت تعامل با روابط عمومی‌ها تدوین شد، عدم ارتباط روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها غیرقابل قبول دانست و گفت: باید بپذیریم که بدون رسانه نمیتوانیم رسالت خود را انجام دهیم، رسانه اگر نباشد دستمان بسته است، رسانه بین ما و مردم ارتباط ایجاد می‌کند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه روابط عمومی بدون رسانه محکوم به شکست است، خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایطی که رسانه‌ها دارند، امروزه باید آموزشهای نوین در دستور کار قرار بگیرد در این زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی توسط اساتید برجسته را در دستور کار قرار داریم.
این مسئول از برگزاری انتخابات اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی استان در گردهمایی 27 اردیبهشت خبر داد و گفت: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری به جهاد تبیین، لذا باید روابط عمومی‌هایی انتخاب شوند که اهل جهاد در معرکه هستند. به گفته وی، اعتقاد بنده بر این است که روابط عمومی‌ها باید تخصصی عمل کنند، اگر خودمان ظرفیت پذیریش را ایجاد کنیم دستگاه ما جایگاه ما را پذیرفته و این جایگاه ارتقا داده خواهد شد.
نوربخش همچنین خاطرنشان کرد: برخی از نهادها خدمت‌رسان به مردم هستند و نیاز به اطلاع‌رسانی کامل همچون دستگاه‌های حاکمیتی نیست، تفکیک این مسائل توسط روابط عمومی‌ها مهم است، روابط عمومی ستاد انتخابات مدیران و مسئولان نیست، خدمات را به منعکس می‌کند.