همصدا با قدس

ساری-گروه سیاسی/ هوا گرم بود و هست، نه آنقدر گرم که نتوانی از خانه ات خارج شوی و آخرین جمعه رمضان را نادیده بگیری. این حکایت مردم ولایتمدار و عاشق مازندران بود که در آخرین جمعه ماه رمضان به ندای تاریخی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفته و همپای مسلمانان سایر کشورهای جهان ندای […]

13970318000531636640609205277514_39367_PhotoT

ساری-گروه سیاسی/

هوا گرم بود و هست، نه آنقدر گرم که نتوانی از خانه ات خارج شوی و آخرین جمعه رمضان را نادیده بگیری. این حکایت مردم ولایتمدار و عاشق مازندران بود که در آخرین جمعه ماه رمضان به ندای تاریخی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفته و همپای مسلمانان سایر کشورهای جهان ندای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا سردادند.

روز قدس برای ملت ایران در آن سال ها و امروز برای تمام ملت های مسلمان جهان حساسیتی ویژه دارد، روز قدس یادآور تلخی ها و ستم هایی است که بر مردم فلسطین وارد می شود. رژیم اشغالگر قدس در طی دهه ها در جفا به ملت مسلمان نه آرمان سرزمینی بلکه آرمانی اعتقادی را در نخستین قبله مسلمانان دنبال می کند. آرمانی که برای آن خون ملت فلسطین به زمین ریخته می شود اما نامگذاری رو قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فرصت تاریخی برای مردم مسلمان جهان ایجاد کرد تا بداند که در فجایع فلسطین و سرزمین های اشغالی چه می گذرد.

مردم روزه دار و انقلابی شهرهای مختلف مازندران در گرمای آخرین روزهای بهار و در آخرین جمعه رمضان، با شعار مرگ بر اسراییل بار دیگر یادآوری کردند که قدس برای این ملت و امت پایان راهی است که با آغاز انقلاب اسلامی ایران شروع شده است. ندای حمایت از ملت فلسطین بار دیگر در سرزمین علویان طنین انداز شد تا امیدی باشد برای روز آزادی قدس شریف.

 

ضرورت بیدار نگه داشتن آرمان های فلسطین

 

جانشین فرمانده انتظامی کشور، دفاع از آرمان ملت مظلوم فلسطین، حفظ وحدت و انسجام را مسئله مهم و حیاتی برشمرد.

سردار اسکندر مؤمنی در مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع مردم ولایتمدار قائم‌شهر، اظهار داشت: حمایت از مردم فلسطین دو وجه دارد، روزی خواهد رسید که ملت فلسطین پیروز خواهد شد و وجه دوم این است که بیدار و زنده نگه‌داشتن آرمان‌های فلسطین از تصرف و اشغال سرزمین‌های دیگر جلوگیری خواهد کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی کشور، با اشاره به شعار از نیل تا فرات رژیم صهیونیست، عنوان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم صهیونیست، هر وقت اراده می‌کرد، لشکرکشی کرده و خاک سرزمینی را مورد اشغال قرار می‌داد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی این موضوع متوقف شد.

وی با طرح این سؤال که چرا دشمنان قدرت دفاعی ایران را نشانه گرفته‌اند، توضیح داد: تاریخ معاصر کشور ما نشان می‌دهد که ایران به هیچ کشوری هجوم نبرد اما همواره موردتهاجم قرارگرفته است، چراکه موقعیت راهبردی و استراتژی ایران به‌گونه‌ای است که همواره مورد طمع دشمنان است.

مؤمنی ادامه داد: اگر مردم، دولت و نیروهای انتظامی و نظامی از گوهر گران‌بهای موقعیت راهبردی و استراتژی کشور مراقبت نکنند، ما موردتهاجم قرار خواهیم گرفت.

جانشین ناجا، بابیان اینکه کدام منطق حکم می‌کند که ما به تضمین دیگران اعتماد کنیم، گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، که مرزهای کشور با ناامنی مواجه بود فردی بنام صدام به ایران تجاوز کرد و نه‌تنها دنیا از ما حمایت نکرد بلکه با تمام قوا به کشور متجاوز هم کمک کرد.

 

ملت مسلمان باید همچنان هوشیار باشد

 

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران نیز در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع مردم روزه دار ساری در مصلای قدس این شهرستان با اشاره به پیام راه قدس از کربلا می‌گذرد، بیان کرد: باید هوشیار باشیم، سیاست‌های راهبردی دشمن تلاش دارد تا اختلاف مرزی در منطقه ایجاد کند.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی اظهار کرد  قدس به عنوان اولین قبله مسلمانان است و معراج پیامبر از آنجا آغاز شد.

وی با بیان اینکه نهادینه‌سازی و دکترین مبارزه با اسرائیل امری مهم بود که امام آن را در مدنظر قرار داد افزود: در طول تاریخ شعارهایی فراوان از نیل تا فرات، خاور میانه، خاور میانه بزرگ و… توسط رژیم صهیونیستی داده شد اما با حرکت مردم مسلمان و همچنین مسئله سوریه و عراق باعث شد که هنوز اسرائیل در مباحث و موارد خود مانده است.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران خاطرنشان کرد: امام راحل در مقابله با حرکت‌های جهانی اتحاد شوروی و رژیم سرمایه‌داری آمریکا و اروپا موضع گرفت و بیان کرد که شکستن ستون فقرات مادی‌گری را می‌شنوم.
ابراهیمی با اشاره به پیام راه قدس از کربلا می‌گذرد، بیان کرد: باید هوشیار باشیم، سیاست‌های راهبردی دشمن تلاش دارد تا اختلاف مرزی در منطقه ایجاد کند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز رژیم صهیونیستی دیگر حرف نیل تا فرات را نمی‌زند بلکه برنامه‌ریزی دارد تا ببیند با توجه به اینکه رهبر ایران گفته است؛ در 25 سال آینده رژیم غاصب صهیونیستی وجود خارجی ندارد؛ چگونه از خود دفاع کند و چه برنامه‌ای پیش روی خود قرار دهد.

 

فرمایشات رهبری؛ سیاست راهبردی ایران در قبال قدس

 

همچنین حجت‌الاسلام حسین کافتری استاد حوزه و دانشگاه در در اجتماع بزرگ مردم روزه‌دار نکا در راهپیمایی روز قدس در مصلای نکا اظهار کرد: امروز توسط امام راحل در سال 58 به روز قدس نام‌گذاری شد و از حضور گرم شما مردم در این روز بزرگ قدردانی داریم که صحنه با شکوه را ترسیم کردید.

وی با اشاره به چگونگی وجود یهود و اینکه یهود کیست و چرا بیت‌المقدس را تصاحب کرد؛ افزود: از نسل یعقوب پیامبر و خود را منصوب به آن می‌دانند و صهیون هم نام کوهی است که معتقدند داوود پیامبر در آن دفن شده و منجی عالم بشریت بالای این کوه آمده و حضرت عیسی(ع) به او اقتدا می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: ویژگی پست یهود در همه دوران‌ها مشخص است و با توجه به اینکه یهود قبل از مسیحیت آمده است؛ اما کمترین جامعه آماری را دارد و نسلش رشد نکرده است چون دارای پیمان‌شکنی هستند و همچنان این پیمان‌شکنی ادامه دارد.

کافتری گفت: پیمان‌شکنی، تفرقه‌انگیزی و فساد، مهم‌ترین ویژگی یهود است و اسراییل غاصب هم در ادامه همین مسیر پیمان‌شکنی کرد؛ تفرقه‌افکنی کرد، فساد انجام داد و خونریزی کرده و در دوران مختلف پیمان رسول را نادیده گرفتند.

وی با اشاره به دوران حضرت رسول یادآور شد: حضرت محمد(ص) در زمان خود با سه تفکر مشرک، نفاق و یهود مواجه بودند و یهود همچنان پیمان‌شکن بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اعلام اینکه پیمان‌شکنی یهود به امروز و دیروز خلاصه نمی‌شود، خاطر نشان کرد: آنان قبل از ترامپ و در دوران مختلف، پیمان‌شکنی کردند و سابقه یهود، پیمان‌شکنی است.

کافتری همچنین با اشاره به وضعیت داخلی کشورمان یادآور شد: دغدغه امروز ما جنگ روانی است که دشمن در حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره با ما وارد جنگ روانی شده است و تلاش دارد تا روح و روان مردم ما را ناآرام کند.

وی با اشاره به سیاست‌های غلط دشمنان در طول این انقلاب افزود: دشمن همواره با ما دشمنی داشته است و اکنون در این جنگ روانی که با فشار اقتصادی وارد شده است؛ ایران را تحریم می‌کنند اما در بسته فرهنگی و در فضاهای مجازی و اجتماعی خدمات می‌دهند تا جنگ روانی راه بیاندازند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امروز رژیم صهیونیستی دیگر حرف نیل تا فرات را نمی‌زند بلکه برنامه‌ریزی دارد تا ببیند با توجه به اینکه رهبر ایران گفته است؛ در 25 سال آینده  رژیم غاصب صهیونیستی وجود خارجی ندارد؛ چگونه از خود دفاع کند و چه برنامه‌ای پیش روی خود قرار دهد.

کافتری افزود: امروز بچه‌های ما و سربازان روح‌الله، نه تنها از نیل تا فرات، بلکه در هرات، حیفا، سوریه و سامرا حرف اول‌شان سیاست‌های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی و در رأس سخنان رهبری است.

 

 

روز قدس دفاع از اسلام و انسانیت است

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن در مراسم روز قدس در مصلی شهید بهشتی این شهرستان در جمع پرشور مردم انقلابی با بیان اینکه انقلابی گری و مبارزه با ظلم و ستم در خون شهیدان نهادینه شده است، گفت: امروز یهودیت و اسرائیل بر علیه ایران و اسلام در حال فتنه گری بوده و روز قدس فقط در دفاع از فلسطین نیست بلکه در دفاع از اسلام و انسانیت است.

وی افزود: نفاق افکنی یهودیت تمامی نداشته و داعش و طالبان دست پرورده یهودیت و اسرائیل است.

حسینی جو با بیان اینکه در شرایط بسیار سخت قرار داریم، تاکید کرد: دشمن با برنامه ریزی سعی در ناامید کردن مردم ایران دارد زیرا از ایدئولوژی پویای انقلاب اسلامی وحشت داشته و میهراسد.

وی بیان داشت: استکبار سعی دارد تا با شیوه های گوناگون برنامه ریزی شده حضور خود را در خورمیانه پررنگ کند زیرا داعیه تشکیل سیاست حکمرانی جهانی دارد.

حسینی جو با تاکید بر اینکه دشمن با بکار گیری از فضای مجازی در حال اختلاف افکنی در کشور است ، گفت: عده ای ساده لوح نیز در داخل کشور شعار نه غزه و نه لبنان سر می دهند و راهپیمایی می کنند.

نماینده عالی دولت در تنکابن با ر دیگر بر شناخت و بصیرت در جامعه توسط مسئولان و مردم تاکید کردو افزود: رمز پیروزی ما در همراهی ولایت فقیه و وحدت کلمه نهفته است.

وی اضافه کرد؛ همه ما وظیفه داریم تا با همراهی مقام معظم رهبری در جهت ایجاد وحدت ، امید و توسعه در کشور گام برداریم و هیچ قصوری در این راه پذیرفتنی نیست.

حسینی جو با بیان اینکه صف بندی استکبار برای نابودی ایدئولوژی انقلاب اسلامی در دهه چهل سالگی انقلاب سنگین شده است، یاد آور شد: برخی در این مسیر رفتار مفعلانه داشته و همه ما باید در این زمینه در تمامی امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نهایت توجه و دقت را داشته باشیم روز قدس ریشه در باورهای دینی مردم دارد.

 

روز قدس روز تجدید حیات اسلام است

 

حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه شهرستان بابل در مراسم راهپیمایی روز قدس این روز را روز تجدید حیات اسلام و نماد اقتدار مسلمانان در حمایت امت اسلام از آرمان قدس شریف و فلسطین برشمرد و افزود این روز رمز وحدت و جهاد امت اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین وزوال قطعی رژیم صهیونیستی می باشد

وی ابراز داشت جریان فلسطین وروز قدس ریشه در باورهای دینی مردم دارد و هیچ تردیدی از جانب دشمن نمی تواند این باورها و اعتقادات را دچار تردید کند

امام جمعه بابل گفت روز قدس امسال متفاوت تر از روز قدس سالهای قبل قدس بدون تکفیری ها برگزار شد و نابودی تکفیری ها نیز از ثمرات و برکات روز قدس می باشد وی افزود روز قدس آن شجره طیبه ای است که حال ریشه دوانده و ثمرات آن رامی توان در نابودی تکفیری ها احساس کرد

این مقام مسئول بیان داشت مقاومت وخود باوری مردم فلسطین از ثمرات و برکات دیگر این روز می باشد که حال بعد از ۴ دهه توانسته است اثرات خود را بگذارد

روحانی اظهار داشت دشمن با انتقال سفارت آمریکا به تلاویو آن را مشروعیت بخشید وبه امید خود می پنداشت که اسرائیل در جهان به رسمیت شناخته خواهد شد اما نمی پنداشت که این روزهای قدس و مقاومت ها اثرات خود را به جای گذاشته است

وی ادامه داددشمن با شکست های اخیرش بیکار ننشسته است وبا سه جنگ اقتصادی وروانی وآشوب سازی هایی درصدد تضعیف روحیه انقلابی مردم می باشند و حال باید مسئولین با نظارت دقیق در تنظیم بازار جریانات و بازیهای سیاسی دشمن را بشناسند وتوطئه های آنان را خنثی سازند

 

روز قدس روز اسلام است

 

حجت الاسلام محمدحسین باقرزاده استاد دانشگاه در سخنرانی راهپیمایی روز قدس فریدونکنار اظهار کرد: صهیونیست ها دارای ویژگی های ناپسند و زشتی هستند که از گذشته در میان قوم یهود بوده و هم اکنون در بین این افراد وجود دارد.

وی با اشاره به ویژگی های ذکر شده در قرآن درخصوص صهیونیست، گفت: نخستین ویژگی صهیونیست ها و اسرائیلی ها بی ایمان بودن آنها است و در سوره بقره بر کسانی که به دست خود کتاب می نویسند و به خدا نسبت می دهند افسوس خورده شده است که از جمله این افراد یهودیان هستند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: صهیونیزم فقط نگاه ابزاری به مذهب دارد و سران این جریان از گسترش عقاید مذهبی هراسان هستند و بسیاری از یهودیان نسبت به مبدا و معاد دین بی اعتقاد هستند.

باقرزاده افزود: دومین ویژگی صهیونیست ها قساوت قلب و جنایات آنها است که در قرآن اشاره می کند که قلب آنها سنگدل شده و علت قساوت آنها پیمان شکنی است.

وی یادآور شد: حکومت بر جهان از نظریه آنها است و معتقدند که حکومت کردن به غیر از زور و ستم میسر نخواهد شد.

این استاد دانشگاه گفت: رباخواری از جمله ویژگی های اسرائیلی ها است و در پروتکل چهارم دانشوران صهیون آمده که ربودن اموال و ربا افراد غیریهود مانعی ندارد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: مکر و حیله رواج و فاسد، ثروت پرستی، جنگ افروزی، برتری جویی و تروریست پروری از جمله دیگر ویژگی های صهیونیست ها است.

وی با اشاره به اهداف رژیم اسرائیل تصریح کرد: وحدت قوم یهود، حمایت از قوم اسرائیل، توسعه ارتش انبوه و افزایش نیروهای نظامی، از بین بردن ادیان دیگر و حاکمیت بر جهان از جمله اهداف این رژیم است.

این استاد دانشگاه با بیان اهداف امام خمینی (ره) از نامگذاری روز قدس گفت: روز قدس از نگاه امام روز اسلام است و با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال خشونت طلبی و برتری جویی است، امام خمینی این روز را برای رشد افکار عمومی و تکلیف گرایی روز قدس نامیدند.