همراه با کاروان زیر سایه خورشید در سوادکوه

پل سفید – حلیمه خادمی:  بعد از 11 سال خادمی حرم امام رضا(ع) قرب امام رئوف بین مردم را درک کرده‌ام این را سیدمهدی خراسانی خادم حرم امام رضا (ع) می‌گوید و ادامه می‌دهد،مردمی که به زیارت حرم امام رضا(ع) می‌آیند دل‌مشغولی‌ها یا درگیر محیط اطراف حرم هستند،اما در اینجا تمام صد درصد تمرکز مردم […]

پل سفید – حلیمه خادمی:  بعد از 11 سال خادمی حرم امام رضا(ع) قرب امام رئوف بین مردم را درک کرده‌ام این را سیدمهدی خراسانی خادم حرم امام رضا (ع) می‌گوید و ادامه می‌دهد،مردمی که به زیارت حرم امام رضا(ع) می‌آیند دل‌مشغولی‌ها یا درگیر محیط اطراف حرم هستند،اما در اینجا تمام صد درصد تمرکز مردم با  حضور پرچم متبرک به بارگاه علی بن موسی‌الرضا(ع) به خود حضرت معطوف است و حاجتمندانی هستند که با تمام وجود از راه دور آقا را صدا می‌زنند.

*پرچم رضوی امید بیماران

به مناسبت دهه کرامت و سالروز ولادت امام هشتم تعدادی از خدام حرم مطهر رضوی در میان استقبال مردم وارد سوادکوه  شدند،در ابتدای ورود به دیدار جانباز رمضان صالح نژاد رفتند،سید رمضان صالح نژاد در سال‌های 60 تا 64 در مشهد درس طلبگی می‌خواندند،و از مشهد عازم جبهه‌های نبرد شده‌اند که خاطرات زیبایی را برای این جانباز سرافراز وطن تداعی می‌کند.

این مرد یادگار روزهای جنگ عنوان می‌کند،خواهرم از قبل از اعزام بنده به مسابقات جهانی تیراندازی خواب می‌بیند من مدال طلا را به دست می‌آورم و آن را تقدیم امام رضا(ع) می‌کنم ،که بعد از کسب مدال طلا ،3 مدال از مدال‌هایی که کسب کرده‌ام را به موزه امام رضا(ع) اهدا کرده‌ام،حضور کاروان زیر سایه خورشید در روزهایی که حال و هوای مردم رضایی است  در بین مردم و بیماران  بسیار حائز اهمیت است.

راهی بیمارستان شهدا زیرآب می‌شویم، اعطای نمک و نبات متبرک رضوی به بیماران در دل‌های آن‌ها انقلابی به پا کرده بود و روحانی کاروان زیر سایه خورشید نیز در فضایی صمیمی با سخنان امیدبخش از بیماران خواست با عزمی راسخ‌تر به مقابله با بیماری خود بپردازند.

یکی از بیماران به نام صغرا ایمانی مادر سردار شهید کمیل ایمانی است،که با چشمان اشک‌آلود بیان کرد،دیروز سال روز شهادت پسر دلبندم کمیل جانم بوده،موجب افتخار من بوده امروز زائر پرچم متبرک بارگاه قدس رضوی بودم،از افتخارات دیگرم حضور 8 ساله کمیل در جنگ تحمیلی است،شهید بعد از 6 بار مجروحیت با قطع نخاع شدن به فیض شهادت رسید، 3روز بعد از شهادت پسرم آتش‌بس اعلام شد، شهدای ۸ سال دفاع مقدس ادامه‌دهندگان حرکت اهل‌بیت (ع) هستند که با تأسی از مکتب اهل‌بیت (ع) و پیروی از ولایت‌فقیه از ارزش‌های اسلام ناب محمدی دفاع کردند.

بیمارستان شهدا زیرآب را با دعای خیر بیماران ترک می‌کنیم و رهسپار روستای کارمزد سوادکوه می‌شویم،انتظار داشتم هر چه در پیچ و تاپ جاده به سمت بالا می‌رویم باد خنک صورتم را نوازش کند اما دریغ از خنکی هوا،ابتدا روستا عده‌ای مشغول نصب بنر خوش آمدگویی به مهمانان عزیزی هستند،مرد جوانی با شلنگ آب مشغول آب‌پاشی خیابان خاکی روستا است تا هنگام ورود کاروان گرد خاکی به پا نشود، شیفتگان و دوستداران آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) در آفتاب سوزان سر ظهر چشم‌انتظار به احترام ایستاده‌اند.

*نمک به طعم شیرینی

حضور کاروان زیر سایه خورشید در کارمزد همراه با پرچم سبز رضوی که بانوای جانم رضا همراه بود، باعث شد انوار امید و موفقیت دل‌های مردم تابیده شود.

در این امر معنوی با ورود پرچم گنبد ثامن‌الحجج به گلزار شهدا کارمزد،  اشک شوق  و التماس اهالی  را فراهم کرد،تکاپوی خانم حسنی برای استقبال از خدام رضوی توجه مرا به خود جلب کرده است،از خانم حسنی می‌پرسم روزی به ذهنت می‌رسید میزبان خدام باشید؟2 روزبه عشق امام رضا(ع) مشغول آماده کردن تدارکات این مراسم بوده‌ایم،چشمان خانم حسنی با اشک شوق لبریز می‌شود و ادامه می‌دهد هیچ‌گاه در تصورم نمی‌گنجید روزی میزبان خادم حرم سلطان عشق علی بن موسی‌الرضا(ع) باشیم،دست‌نیافتنی که به تحقق پیوست، به‌واسطه حضور خادمان حضرت رضا (ع) که حامل پرچم متبرک آستان قدس رضوی هستید، به زیارت امام رئوف رفتیم شرافت پیدا کردیم.

خدام پرچم متبرک بارگاه ضامن آهو رابین مردم می‌چرخانند،افراد هریک با حاجتی که در دل زمزمه می‌کنند،بوسه عشق بر پرچم می‌زنند،کودکان با شوری وصف‌ناپذیر صف جلو  به تماشای پرچم نشسته‌اند، کاروان زیر سایه خورشید با اهدای جوایز به کودکان برق امید را در دل‌های آن درخشاندند و رنگین‌کمان امید و شادابی و نشاط را میهمان دل‌هایشان می‌کنند،این فضا حس آرامش را در وجودم تزریق می‌کند.

*شهر به شممیم عطوفت عطرآگین شده

در ادامه سفر یک روز کاروان زیر سایه خورشید در دوازدهمین  دوره جشنواره خدام مهمان مردم پل سفید می‌شوند،نزدیک مزار مملو از جمعیت،مولودی که از بلندگو سیار در حال پخش است،بوی اسپند فضا را پرکرده است،با پرچم متبرک و گل به سمت گلزار شهدا حرکت می‌کنیم،ادای احترام به شهدا به زیبایی این صحنه‌های تماشایی افزوده است.

پرچم بارگاه ملکوتی ، فضای این شهر را به شمیم خوش ایمان، عطوفت و توکل عطرآگین کرده،عاشقان امام هشتم در کنار مزار شهدا گرد آمدند تا در حضور این پرچم متبرک از راه دور امام خوبی‌ها را زیارت و با او درد دل کنند.پرچم بارگاه امام رضا (ع)توسط خدام آن حضرت و در میان استقبال پرشور مردم حرکت می‌کند و به مزار شهدای می‌رود.

هم‌زمان با حضور پرچم بارگاه ملکوتی راهپیمایی عفاف و حجاب نیز برگزار می‌شود خدام به همراه مردم با سردادن شعار به سمت مسجد حرکت می‌کنند،«ثبت‌نام از بانوان مدافع حرم» این جمله که روی یک بنر نوشته‌شده مرا به فکر فرومی‌برد چه معنی می‌دهد؟ بانوان سرزمینم با رعایت حجاب و عفاف مدافع حرم باشید جمله‌ای که خط ریزتر زیر آن نوشته شاید یکی از زیباترین جملاتی که این روزها در وصف رعایت حجاب خواندم.

پرچم حرم آقا امام رضا(ع) به محوطه مسجد جامع شهر پل سفید وارد می‌شود که مورد استقبال اقشار مختلف مردم  قرار گرفت. صحنه‌های عارفانه و عاشقانه کودکان و مادران در برخورد با پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) که توأم با اشک شوق بود بسیاری دیدنی و ماندگار بود، اهداء نمک و نبات متبرک شده حرم، شور وصف‌ناپذیری را ایجاد کرده است.

پدری که به همراه فرزند بیمارش بوسه پرچم می‌زند به خدام می‌گوید:  خدا را شاکریم که توفیق داد تا رایحه خوش امام معصوم (ع) در این لحظه  که انس به ائمه معصومین به‌خصوص حضرت رضا (ع) دارند  و منتشر شود را استشمام کنیم.

هدف از برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید این است که افرادی که نتوانستند به حرم امام رضا (ع)مشرف شوند، زیارت از راه دور داشته باشند.