همایش تجلیل از بانوان افتخارآفرین ورزشی شهرستان نور برگزار شد

نور-خبرنگار حرف: همایش تجلیل از بانوان افتخارآفرین ورزشی شهرستان نور طی سالهای ۹۶_۹۵ باحضور ورزشکاران‌، مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری،نماینده نور و محموداباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار نور و دیگر مسئولان شهری و شهرستانی در مجتمع بانک ملت ایزدشهر برگزار شد. نماینده مردم نور و محمودآباد در […]

نور-خبرنگار حرف: همایش تجلیل از بانوان افتخارآفرین ورزشی شهرستان نور طی سالهای ۹۶_۹۵ باحضور ورزشکاران‌، مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری،نماینده نور و محموداباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار نور و دیگر مسئولان شهری و شهرستانی در مجتمع بانک ملت ایزدشهر برگزار شد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در این همایش اظهار کرد:مجلس در برنامه ششم  توسعه، 27صدم از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، معادل یک هزار و۴۴۰میلیارد  تومان را به ورزش و جوانان اختصاص داده است که امسال بدلیل کمبود بودجه تخصیص پیدا نکرده است ولی مطمئناً در طول چهارسال این روند ادامه پیدا خواهد کرد.وی افزود : ورزشکاران با اهتزار پرچم ایران ، نشاط و امید را به جوانان و خانوده ها منتقل کرده و سبب وحدت ، وفاق ملی، همفکری و هم اندیشی در جامعه می شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در این مراسم اظهار کرد: ورزشکاران هم مانند شهدا با اهتزار پرچم جمهوری اسلامی و افتخارآفرینی در این عرصه سبب اقتدار و امنیت ملت شده‌اند.وی با اشاره به فقر حرکتی و پویایی در استان مازندران افزود: بر اساس آخرین آمار ، در سند جامع سلامت  استان مازندران، بانوان مازندرانی از چاقی مفرط برخوردارند و همین امر سرانه بهداشت و سلامت ما را پایین آورده و نقش منفی در اقتصاد خانواده  ایفا می کند.

حبیب حسین زادگان خواستار توجه ویژه نمایندگان مردم در خانه ملت به سرانه بودجه ورزش استان مازندران شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در ادامه این مراسم گفت : هر جامعه‌ای که ادعای توسعه کرد ولی به  زنان جامعه خود در عرصه های مختلف توجه نکرد به بیراهه رفته است .وی افزود : زنان ورزشکار علاوه بر فواید فراوانی که به جسم و روح خود وارد می کنند ، ثمرات آنی و آتی بسیاری  با حضورشان نصیب جامعه می‌نمایند که در کشورهای توسعه یافته ، همین امر سبب کاهش آسیب ها شده است . مریم جمشیدی خطاب به بانوان ورزشکار گفت : به افتخاراتی که تاکنون کسب کردید بسنده نکنید و با دور کردن یاس و ناامیدی از خود ، با وجود زیرساختهای مردانه‌ی کشور ، با مقاومتی تاریخی تا رسیدن به جایگاه آرمانی بکوشید.

فرماندار نور نیز در سخنانی گفت: ورزش برای زنان اهمیت دوچندان دارد که اهمیت آن در درجه اول ، پرورش نسل های بعدی توسط همین مادران ورزشکار است . وی در ادامه افزود : فرزندان و نسل  سالم در گرو جسمی سالم است و این امر مستلزم امکانات لازم برای پرورش جسمی سالم و  بدنبال آن  نسلی سالم ، بانشاط و سرزنده می‌باشد.

شادمان تصریح کرد : امکانات ورزشی شهرستان نور کمبودهای جدی دارد  و تنها زمین فوتبال شهر پس از 12 سال  فقط 40 درصد رشد داشته است.  این مسئول در پایان خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران گفت : با وجود تنگناهای اقتصادی دولت ، خواستار نگاه ویژه به این پروژه و اختصاص امکانات و تسهیلات بیشتر به این شهرستان می باشیم.