همایش از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد در قائم شهر برگزار می‌شود

فرماندار قائم‌ شهر از انتقال پیکر شهید "محسن اسماعیلی" از قائم‌شهر به زادگاهش در اصفهان خبر داد و گفت: همایش استانی با عنوان «از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» در شهرستان قائم‌شهر برگزار خواهد شد‌.

به گزارش حرف آنلاین، جواد مولایی فرماندار قائم شهر از برگزاری همایش استانی «از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: این همایش با سخنرانی آیت الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری و امام جمعه قائم‌شهر در این شهرستان برگزار خواهد شد.

مولایی نقش مازندرانی‌ها را در آزادسازی و بازسازی سوسنگرد مثال زدنی دانست و افزود: امام خمینی (ره) در دو بخش کلمه باید را بکار بردند، یکی در آبادان و دیگری در سوسنگرد که فرمودند حصر سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود که در این میان مازندرانی‌ها نقش بارزی در جریان سوسنگرد ایفا کردند که فراموش شدنی نیست.

مولایی همچنین از شناسایی هویت پیکر مطهر شهید محسن اسماعیلی از شهدای گمنام حوزه علمیه محمدیه قائم شهر خبر داد و عنوان کرد: پس از شناسایی این شهید گمنام با درخواست مادر شهید پیکر این شهید به استان اصفهان منتقل می‌شود و پیکر یک شهید گمنام دیگری جایگزین خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در این جلسه، یاد و خاطره شهدای سوسنگرد را گرامی داشت و با تأکید بر ضرورت پاسداشت این حماسه ، یادآور شد: ۱۳ هزار نیروی جهادی مازندران از شهریور ۱۳۶۱ تا دی ۱۳۶۲ کار بازسازی شهر سوسنگرد را به اتمام رساندند و مردم مازندران در آن دوران با جمع‌آوری ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی به این مردم جنگ زده افتخاری دیگر رقم زدند که این جای خرسندی برای مردم این استان است.