اخبار انتخابات مازندران | بسته ویژه خبری 7

هفتمین بسته خبری اخبار انتخابات حرف آنلاین به رشد 5درصدی تعداد شعب انتخابات در مازندران ، چه کسانی از چه کسانی حمایت کردند، جبهه اصلاحات استان مازندران:نیستیم، نخواهیم بود!، شورای وحدت استان مازندران برای هر حوزه انتخابیه بیش از ظرفیت لیست داد اختصاص یافته است.

هفتمین بسته خبری اخبار انتخابات حرف آنلاین به رشد 5درصدی تعداد شعب انتخابات در مازندران ، چه کسانی از چه کسانی حمایت کردند، جبهه اصلاحات استان مازندران:نیستیم، نخواهیم بود!، شورای وحدت استان مازندران برای هر حوزه انتخابیه بیش از ظرفیت لیست داد اختصاص یافته است.

*رشد 5درصدی تعداد شعب انتخابات در مازندران

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفته تاکنون ۸۳ نفر از ادامه رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران انصراف دادند.عزیزاده گرجی با اشاره به اینکه تعداد شعب اخذ رای در این دوره نسبت به دوره گذشته پنج درصد افزایش دارد، گفت: سه هزار و ۲۱۰ شعب اخذ رای در نظر گرفته شد.

*مردم به شام رای نمی دهند

یک رسانه در شهرستان قائم شهر در اقدامی قابل تحسین نسبت به برگزاری مناظره انتخاباتی با حضور کاندیدا اقدام کرد. در این برنامه که تنها مرادیان یکی از دو نماینده فعلی مجلس در قائم شهر حاضر به حضور در این برنامه و حاضر به پاسخگویی شد. این امر انتقاد سایر کاندیداها را در پی داشت که نمایندگان فعلی مجلس باید برای عملکرد 4ساله خود پاسخگو باشند. اما این را هم گفتند که مردم دیگر به شام رای نمی دهند، می روند شام می خورند، از میزبان قدردانی می کنند اما به شام رای نمی دهند.

*چه کسانی از چه کسانی حمایت کردند

در فاصله چند روز مانده تا انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، تعدادی از چهره های شاخص و شناخته شده سیاسی مازندران حمایت های خود از کاندیداهای فعلی را اعلام کردند. شنیده ها حاکی است، کریمی استاندار اسبق مازندران در ستاد علی بابایی کارنامی در ساری دیده شده است، حمایت نانواکناری نماینده اسبق فریدونکنار و بابلسر نیز از باقرزاده نماینده فعلی این شهرستان رسانه ای شده است. شنیده شده حمایت نریمان نماینده اسبق بابل نیز از فاطمی کاندیدای فعلی این انتخابات بیان شده است.

*جبهه مردمی ایران قوی استان مازندران فقط برای یک حوزخ لیست نداد

جبهه مردمی ایران قوی استان مازندران، در لیستی کاندیداهای مدنظر خود برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد. این جبهه مصطفی معلمی و سید جواد حسینی کوه خیلی ر ا برای حوزه انتخابیه قائم شهر، جویبار و سوادکوه، علی اصغر باقرزاده بابلسر و فریدونکنار، سید شمس الدین حسینی تنکابن و رامسر، بابایی کارنامی و عبدالرضا بابایی ساری، شریعتی شرق مازندران، سعادتی و حسن نتاج بابل، فیاضی نور و محمودآباد، رضا علیخانی نوشهر وچالوس در لیست این جبهه قرار گرفته اند.همچنین این جبهه برای شهرستان آمل هیچ گزینه ای معرفی نکرده است.

*جبهه اصلاحات استان مازندران:نیستیم، نخواهیم بود!

جبهه اصلاحات استان مازندران در بیانیه ای که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است اعلام کرده: به استحضار مردم شریف مازندران می‌رساند؛ طی جلسه‌ی مورخه ۱۴۰۲/۱۲/۳ جبهه اصلاحات مازندران با بررسی و ارزیابی شرایط و روند حاکم بر اوضاع کلی انتخابات در استان و با اتکاء به آرمان‌های بلند رهبر کبیر انقلاب اسلامی (امام همیشه جاوید و تکرار ناشدنی) که میزان را رأی ملت می‌دانستد و حقوق مصرح و بنیادین ملت بزرگ ایران که در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته که متاسفانه با نظارت استصوابی به محاق رفته و با عنایت بر بیانیه راهبردی جبهه اصلاحات ایران و دیگر استان‌ها به این جمع‌بندی رسیدند که در جریان انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری و دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، از هیچ لیست یا نامزدی در استان مازندران حمایت نخواهند کرد و در نتیجه لیستی از سوی این جبهه ارائه نخواهد شد. باشد که در اینده انتخاباتی آزاد، عادلانه و رقابتی با حضور همه نحله‌های سیاسی به معنای واقعی کلمه داشته باشیم.

*شورای وحدت استان مازندران برای هر حوزه انتخابیه بیش از ظرفیت لیست داد

شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی لیست نامزدها و داوطلبان مورد حمایت این شورا را در مازندران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری معرفی کرد.
محمد کریمی قائم مقام شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی، با اشاره به لیست این شورا گفت: در حوزه انتخابیه شرق مازندران، غلامرضا شریعتی، ساری و میاندورود، منصور علی زارعی، علی بابایی کارنامی و عبدالرضا بابایی، در قائمشهر کمال علیپور، مصطفی معلم و عبدالرضا دادبود و در بابل حسن حسن نتاج و فرهاد فرزادی مورد حمایت این شورا هستند. کریمی تصریح کرد: همچنین در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار علی اصغر باقرزاده، در آمل بهروز عیسی زاده و در نور و محمودآباد عبدالوحید فیاضی، در نوشهر چالوس و کلاردشت رضا علیخانی و در رامسر تنکابن و عباس آباد علی شمس مورد حمایت هستند.