اخبار انتخابات مازندران | بسته ویژه خبری ۸

هشتمین بسته خبری، اخبار انتخابات روزنامه حرف مازندران به بداخلاقی برخی ستادها در قائم شهر، هوای سرد انتخابات در آمل، امیدواری برخی برای بازگشت در روزهای آخر و تهدید آقای نماینده فعلیو پیش بینی آقای استاندار، 6 انصرافی به نفع یک کاندیدا، اختصاص دارد.

هشتمین بسته خبری، اخبار انتخابات روزنامه حرف مازندران به بداخلاقی برخی ستادها در قائم شهر، هوای سرد انتخابات در آمل، امیدواری برخی برای بازگشت در روزهای آخر و تهدید آقای نماینده فعلیو پیش بینی آقای استاندار، 6 انصرافی به نفع یک کاندیدا، اختصاص دارد.

 

بداخلاقی برخی ستادها از بازدید دادستان قائم‌شهر

 

دادستانی شهرستان قائم‌شهر طی بیانیه‌ای رسمی از بداخلاقی اعضای یکی از ستادهای انتخاباتی نامزدهای دوازدهیمن مجلس شورای اسلامی اعلام جرم و قرا تعقیب صادر کرد. دو شب گذشته نیازی دادستان شهرستان قائم‌شهر بهمراه رئیس هیئت نظارت حوزه انتخابیه از کلیه ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سرکشی کرد و بدلیل رعایت قوانین به آن‌ها تذکر شفاهی داد که یکی از ستادها با تخلفی آشکار این بازدید را اعلام حمایت از نامزد مورد نظر خود اطلاع رسانی کرد.

دادستان شهرستان قائم‌شهر با احضار عوامل ستادی و شخص کاندیدای مورد نظر برای وی اعلام جرم کرد.

 

سایه سرد و سنگین انتخابات در آمل

 

علیرغم فعال بودن ستادها و شور انتخاباتی در سطح خیابان های شهرهای مازندران، شهرستان آمل و خیابان های شهر آمل، سایه سرد و سنگینی را تحمل می کند. نبود شورا انتخاباتی و عدم تحرک نه چندان کاندیداها بر فضای انتخاباتی در آمل سایه انداخته است. تعداد کاندیداهای نه چندان مطرح، نارضایتی از وضعیت فعلی سیاسی در این شهر، عدم تحرک ستاد انتخاباتی فرمانداری آمل و نیز حاشیه های سیاسی در این شهرستان، باید بی رونقی و کاهش مشارکت انتخاباتی در این شهر شده است.

 

پیش‌بینی و هشدار آقای استاندار!

 

استاندار مازندران پیش بینی کرد که استان مازندران آمادگی مشارکت حداکثری در روز انتخابات را شاهد خواهد بود. سید محمد حسینی پور افزود: در ایام تبلیغات ممکن است از سوی برخی هواداران نامزدها تندروی هایی اتفاق بیفتد که ضروری است خود نامزدها نیز فضای شیرین ایام تبلیغات را مدیریت کنند تا خدشه به روند برگزاری این رویداد سیاسی در استان وارد نشود، البته افرادی اگر تخلفاتی را مرتکب شوند عوامل مربوط در اسرع وقت وارد عمل می شوند.

انصراف 6 نفر به نفع یک کاندیدا

۶ تن از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بابل به نفع مهدی سعادتی بیشه‌سری انصراف دادند. 6نفر  از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بابل با حضور در ستاد انتخاباتی مهدی سعادتی بیشه‌سری حمایت خود را این نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلان کردند. کامبیز طالبی، محمد افراشته، سید حسین حسینی، سیدمحمد موسوی خطیر، رضا سهرابی و علیرضا سیفی با حمایت از  مهدی سعادتی بیشه‌سری از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف دادند.

 

لیست کاندیدای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در مازندران

حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در مازندران را معرفی کرد. کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در مازندران در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود:علی اصغر یوسف‌نژاد کوروش یوسفی، در حوزه انتخابیه بابل احمد فاطمی و سمیه فریدی، در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار عمران عباسی و  یوسف علی جوانی قاید، در حوزه انتخابیه چالوس، نوشهر و کلاردشت محمدعلی محسنی‌پندپی ، در حوزه انتخابیه بهشهر، گلوگاه و نکا احمد مظفری ، در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد اسلام دستگداز و در حوزه انتخابیه آمل یحیی یوسف‌پور خواهند بود.

 

 

امیدواری برخی برای بازگشت در روزهای آخر

 

با وجود چند روز باقی مانده تا انتخابات و روز رای گیری، در بابل و آمل شایعات از بازگشت تعدادی از کاندیداها خبر می دهد. با وجودی که بعید به نظر می رسد کاندیدای دیگری در فرصت باقی مانده به جمع نامزدهای فعلی اضافه شود، با این همه بازگشت افراد جدید جریانات و معادلات انتخاباتی را دچار تغییر خواهد کرد. در بابل و آمل فعالان سیاسی معتقدند رد صلاحیت تعدادی از کاندیداهای مطرح و شناخته شده برای مجموع آرای ماخوذه شهرستان و نیز مشارکت این شهرستان ها تاثیر بسزایی خواهد داشت و مشارکت این دو شهرستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

تهدید آقای نماینده فعلی

 

در یکی از شهرستان های مازندران، یک کاندیدا و نماینده فعلی ویدئویی از ستاد جوانان خود منتشر کرده است که در آن از طرفداران خود می خواهد در برابر بدرفتاری ها خویشتن داری کنند، و می گوید که اگر کسی به شما سیلی زد شما به او هیچ نگویید، این در حالی است که در فضای مجازی تعداد از فعالان انتخاباتی از تهدید خود از سوی طرفداران این کاندیدا خبر می دهند. این کاندیدای فعلی در صفحه اینستاگرام خود نیز تصاویری از بنرهای پاره شده خود را منتشر کرده است.