هر بار اهدای خون جان سه بیمار را نجات می‌دهد

سرپرست اداره کل انتقال خون مازندران در گفت‌وگو با حرف مازندران مطرح کرد؛ هر بار اهدای خون جان سه بیمار را نجات می‌دهد   گروه اجتماعی: سرپرست اداره کل انتقال خون مازندران گفت: هر بار اهدای خون میتواند جان سه بیمار را نجات دهد، از این رو از عموم‌ مردم تقاضا دارم که اهدای خون […]

سرپرست اداره کل انتقال خون مازندران در گفت‌وگو با حرف مازندران مطرح کرد؛

هر بار اهدای خون جان سه بیمار را نجات می‌دهد

 

گروه اجتماعی: سرپرست اداره کل انتقال خون مازندران گفت: هر بار اهدای خون میتواند جان سه بیمار را نجات دهد، از این رو از عموم‌ مردم تقاضا دارم که اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند و بیماران را فراموش نکنند.

عبدالله محمدی فیروزجایی در گفت‌وگوی اختصاصی با حرف مازندران، اظهار کرد: اداره کل انتقال خون مازندران دارای ۱۱ مرکز اهدای خون و سه اتوبوس سیار در استان مازندران است.

وی افزود: مراکز اهدای خون ساری، بابل و آمل در دوشیفت کاری صبح و عصر فعال هستند، مرکز اهدای خون قائم شهر همه روزه شنبه تا پنج شنبه از ۸ الی ۱۲ ظهر و مرکز بهشهر شنبه و چهارشنبه ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰، یکشنبه،  دوشنبه و سه شنبه از ۷:۳۰ تا ۱۷ و پنج شنبه ها تا ۱۲:۳۰ آماده دریافت خون از داوطلبان است.

محمدی فیروزجایی تصریح کرد: مراکز اهدای خون چالوس و تنکابن در شیفت صبح تا ساعت ۱۳:۳۰ و پایگاه رامسر در ۶ روز هفته از ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و پایگاه مهرگان نور نیز روزهای فرد تا ساعت ۱۲:۳۰ فعال بوده و پایگاه گلوگاه دوروز در هفته شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها و پایگاه جویبار فقط روزهای پنج شنبه فعال است.

سرپرست اداره کل انتقال خون مازندران خاطرنشان کرد: از آنجایی که هر بار اهدای خون می‌تواند جان ۳ بیمار را نجات دهد  توصیه ما به افرادی که سلامتی کامل داشته و شرایط اهدای خون را دارند این است که  در اهدای خون حضوری فعال داشته و حامی بیماران نیازمند به خون باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی‌ها حجامت را جایگزین خوبی برای اهدای خون میدانند، یادآور شد: حجامت نوعی فرآیند تهاجمی محسوب می‌شود و باعث معافیت یکساله داوطلب از اهدای خون خواهد شد، بر این اساس افرادی که حجامت انجام می‌دهند تا یکسال از اهدای خون معاف هستند که به آن معاف موقت گفته می‌شود.

وی ضمن تقدیر از همدلی و همراهی و ایثار تمامی اهداکنندگان خون در مسیر تامین خون سالم بیماران، تاکید کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن به صورت مداوم وجود دارد و به‌طور مرتب هم در حال افزایش است، از عموم‌ مردم تقاضا دارم که اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند و بیماران را فراموش نکنند.