نگاه ویژه به کتاب های تبری در جشنواره کتاب سال مازندران

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام خبر فوق گفت: برای نخستین بار در استان نسبت به گردآوری کتابهای مولفین استانی و نیز ناشرانی که از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ کتابهایی با عنوان مازندران دارند، به واحد پژوهش این اداره کل مراجعه و ثبت نام نمایند. وی با اشاره به اهمیت شناخت […]

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام خبر فوق گفت: برای نخستین بار در استان نسبت به گردآوری کتابهای مولفین استانی و نیز ناشرانی که از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ کتابهایی با عنوان مازندران دارند، به واحد پژوهش این اداره کل مراجعه و ثبت نام نمایند.

وی با اشاره به اهمیت شناخت ناشر و نویسنده و یا یک مترجم خوب، اذعان داشت: ما برای انتخابی صحیح و عادلانه در بین آثار رسیده، ناگزیرم که ارزیابی عالمانه با شاخص های استاندارد داشته باشیم و برای ارزیابی ناشران و نویسندگان مازندران عزیز هم ما باید این هدف را دنبال کنیم.

زارع همچنین با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی کتاب سال استان در واحد پژوهش این اداره کل، گفت: داوری کتاب سال استان دقیقا توسط داوران کتاب سال کشور انجام خواهد شد که با کمک و همراهی خانه کتاب است.

زارع با بیان اینکه کتاب سال مازندران شامل کتابهای کمک درسی نخواهد بود و برای تقویت زبان مازندرانی نیز بخش تبری کتاب سال مازندران به صورت ویژه داوری خواهد شد، خاطرنشان ساخت: شروع ارسال آثار از فردا تا ۳۰ دی ماه در نظر گرفته شده و زمان برگزاری آیین اختتامیه نیز ۲۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ خواهد بود.