نوری که از راهیان بر برخی دل ها اثر ندارد!

حسین زحمتکش : راهیان نور یکی از بزرگترین عملیات های فرهنگی کشور است که هر سال سیل مشتقاقان زیادی را با خود همراه می کند. در واقع باید گفت راهیان نور یکی از حلقه های وصل و پل ارتباطی نسل اول با نسل های بعدی انقلاب است، می توان از  ظرفیت معنوی و عرفانی راهیان […]

1

حسین زحمتکش : راهیان نور یکی از بزرگترین عملیات های فرهنگی کشور است که هر سال سیل مشتقاقان زیادی را با خود همراه می کند. در واقع باید گفت راهیان نور یکی از حلقه های وصل و پل ارتباطی نسل اول با نسل های بعدی انقلاب است، می توان از  ظرفیت معنوی و عرفانی راهیان در انتقال ارزش های والای الهی بین نسل های پی از انقلاب بهره کافی، وافی و عالی را برد. می توان در برنامه های راهیان نور ارزش ها و آرمان های والای الهی که توسط رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به جهانیان اثبات شد به نسل های بعدی انقلاب منتقل کرد.در این راه نیز دانشجویان نقش ویژه ای دارند،دانشجویان  یکی از اقشار پیشتاز و پیشرو در انتقال فرهنگ های ناب ایمانی در چند دهه مبارزات سیاسی قبل از انقلاب و میراث دار آن پس از انقلاب هستند و نقش ویژه ای در تحفیظ، تببین و تشریح آرمان های الهی و انقلابی کشور برای نسل های بعد دارند، یکی از کلاس هاس تربیتی منظومه فکری انقلاب اسلامی، راهیان نور و مناطق عملیاتی است که به وضوح کلاس درس نسل اول را به نسل سوم و چهارم نشان می دهد. از این رو می طلبد تمامی مدیران در تمامی سطوح مشغول در نظام الهی و عرفانی جمهوری اسلامی نسبت به  این مهم تعصب و تعهد داشته باشد. راهیان نور فرصتی است تا دانشجویان با حضور در مناطق جنگی از چگونگی میراث داری و خون دل خوردن نسل اولی ها برای حفظ استقلال کشور آگاه شوند تا آن ها نیز میراث دار خوبی از پدرانشان باشند.

* عدم همکاری برخی از دانشگاه ها در اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور

متاسفانه شنیده شده برخی از دانشگاه ها در اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب همکاری خوبی ندارند و راهیان نور را جزو اولویت برنامه های خود نمی دانند، به همان میزان که امسال دانشگاه های آزاد اسلامی همکاری به نسبت مناسبی در اعزام کاروان ها دانشجویی  راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت دفاع مقدس داشته اند شاهد همکاری ضعیف دانشگاه های فرهنگیان، پیام نور و موسسه های اموزش عالی در استان بوده ایم.

برای مثال دانشگاه پیام نور مازندران که چندی پیش اردوی مختلط دانشجویی قشم را برای حضور در جشنواره نشریات دانشجویی به راه انداخته بود امسال تقاضای بالای دانشجویان سراسر استان را برای اعزام به اردوی راهیان نور نادیده گرفته و به اعزام 4 اتوبوس از مجموع دانشگاه های پیام نور استان بسنده کرد!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های مازندران با بیان اینکه دانشجویان برخی دانشگاه ها بارها اعلام کرده اند که علاقه مند به حضور در اردوی راهیان نور دانشجویی هستند، اظهار کرد: متاسفانه برخی از مدیران دانشگاه های استان، راهیان نور را جزو اولویت برنامه های فرهنگی خود نمی دانند و تاکنون نیز اقدامی انجام نداده اند.

شهرام نوری از اعزام 1100 دانشجوی دانشگاه های مازندران به مناطق عملیاتی جنوب در قالب کاروان های راهیان نور دانشجویی خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 30 دستگاه اتوبوس از دانشجویان زائر راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس واقع در جنوب و جنوب شرق کشور اعزام شده اند.

بسته به اهمیت ، ضرروت و جایگاه ویژه اردوی راهیان نور دانشجویی، می طلبد برخی از دانشگاه های مازندران نسبت به این عملیات فرهنگی بزرگ اقدام عاجل داشت باشند و از تصمیم های نادرست غافلانه، جاهلانه یا عادمانه دراین خصوص بپرهیزند