نقش ویژه بندر امیرآباد در تحقق برنامه های اقتصادی دولت

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت : بندر امیرآباد در تحقق برنامه های اقتصادی دولت جایگاه ویژه ای دارد.

به گزارش حرف آنلاین؛ محسن رضایی در روز یکشنبه در بازدید از بندر امیرآباد گفت : بندر امیرآباد به تنهایی بر دیگر بنادر سواحل دریای خزر تنه می زد اما متاسفانه در سال های اخیر تحرک لازم برای رونق و توسعه آن از سوی دولتمردان وقت نبود.

وی با بیان اینکه سال های گذشته اقداماتی برای تبدیل شدن بندر امیرآباد به منطقه آزاد اقتصادی انجام شد؛ افزود : به دلیل اختلافات مسئولان و نمایندگان وقت مازندران در مجلس شورای اسلامی این طرح به سرانجام نرسید اما دولت آمادگی لازم برای تحقق این مهم را دارد.

محسن رضایی با اشاره به اینکه در تقویت روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه دریای خزر از جمله ترکمنستان، قزاقستان و روسیه افق های تجاری جدیدی پیش بینی شده است؛ ادامه داد : بندر امیرآباد در تحقق برنامه های اقتصادی دولت جایگاه ویژه ای دارد.

رضایی با اعلام اینکه تجارت در دهه آینده از بنادر شمالی کشور به ویژه بندر امیرآباد افزایش خواهد یافت و چند برابر گذشته می شود، خاطر نشان کرد : باتوجه به اتفاقاتی که بین روسیه و کشورهای غربی افتاد، روسیه خواستار صادرات محصولات خود از درگاه دالان های ایران به کشورهای مختلف جهان است و در این بین بندر امیرآباد نقش غیرقابل انکاری در تحقق این امر دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان داشت : ژاپن و چین هم برای صادرات کالا از طریق بنادر ایران حساب ویژه ای باز کردند و برای توسعه صادرات و واردات باید زیرساخت ها در بندر امیرآباد را آماده کنیم.

وی از استاندار مازندران تقاضا کرد طرحی به میزان ۱۰ میلیون تن تجارت کالا در سال از بندر امیرآباد را آماده کند و نوید داد که دولت برای تحقق این امر در سطح ملی پیگیری و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

محسن رضایی اذعان داشت : از نظر هوشمندسازی هم باید در بندر امیرآباد اقداماتی انجام شود و این بندر به آخرین فناوری های روز تجهیز شود و طی یکسال آینده تلاش خواهیم کرد که حمل یکسره بار از کشتی به کامیون و کشتی به قطار در بندر امیرآباد انجام شود تا با این کار هزینه بارگیری و تخلیه برای تاجر کاهش یابد.

گفتنی است؛ محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور به مناسبت هفته بسیج، به منظورپیگیری مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به مازندران سفر کرده و جلسه مشترک گفتگوی دولت، بخش خصوصی و کارگروه تسهیل در سالن استانداری و حضور در جلسه شورای برنامه ریزی استان از دیگر برنامه‌های سفر دوروزه معاون اقتصادی رییس جمهور به مازندران است.