رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

نقش مازندران در امنیت غذایی ‌کشور انکارناپذیر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت‌: نقش مازندران در تامین امنیت غذایی مازندران انکار است.

به گزارش حرف آنلاین،  حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، با بیان اینکه فصلی کم‌بارش را در استان شروع کردیم، گفت: شرایط جراحی اقتصادی در بخش کشاورزی اهمیت بسزایی داشت تا نقش خود را در بخش اقتصاد کشور نمایان کند.

وی به تولید پایدار در حوزه مرغ با سهم ۲۵درصدی در تولید کشور را نمونه بارز تقویت اقتصاد اشاره کرد و اظهار داشت: مازندران یک استان کشاورزی و تامین‌کننده غذاست، برای همین نیاز ضروری برای تولید پایدار  با یک برنامه‌ریزی منسجم داریم.

وی افزود: در سال گذشته افزایش تولید در حوزه های مختلف داشتیم‌که میزان آمار آن از ۸ میلیون بیشتر شد، در حوزه سرمایه‌گذاری نیز با اجرای تعهدات در سال گذشته در پرداخت تسهیلات رشد ۱۹۶ درصدی اجرایی شد. ۵۴۰۰ نفر اشتغال تعهد بخش کشاورزی بود که موفق شدیم در زمان مقرر اجرایی کنیم.

به گفته وی، در حوزه اجرای الگوی کشت برای نخستین بار موفق شدیم محصولات زراعی در برنامه قرار گرفت و در کنار آن رفع تداخلات در سال گذشته با شتاب بیشتری اجرایی شد. سنددار شدن اراضی کشاورزی یکی از اقدامات مهم بود که در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در بحث مردمی‌سازی یارانه، کالاهای مختلفی نظیر برنج، روغن و مرغ به عنوان نیاز ضروری مردم در استان تامین شد و در طرح کالابرگ نیز ۱۱ کالا تامین شده و از طریق کالابرگ عرضه می‌شود.

وی درباره صدور مجوزها نیز گفت: ۱۲میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی و تولید ۲۵ هزار قطعه مرغ در سال گذشته انجام شد، صدور مجوز گلخانه ها در مقیاس‌های مختلف و صدور ۴۹مجوز جدید صنایع تبدیلی نیز بخشی از اقدامات در سال گذشته بود.