نقش حمایتی بانک صادرات مازندران از صنعت و تولید

حرف آنلاین : مهم‌ترین بخش توسعه و اقتصاد پایداررفع موانع و حمایت از تولید است که در این راستا نظام بانکی، در تجهیز و تخصیص منابع به این بخش نقش مهمی را ایفا می کند .  

هر چقدر نظام بانکی بتواند تخصیص منابع را تسهیل و مدت زمان آن را کوتاه کند، می‌تواند به تحقق این امر کمک شایانی بنماید . در سال های اخیر استفاده بانک ها از فناوری های نوین و دیجیتالی باعث پررنگ شدن فعالیت بانک ها در این حوزه و تسریع در پرداخت تسهیلات به حوزه اقتصاد و تولید بودیم . در این حوزه رفع مشکلات مرتبط با اعطای تسهیلات و تکمیل پرونده‌ها و حذف بخشی از کاغذبازی‌ها یکی از مواردی بود ه سبب تسریع در این امر شد . در کشور ما بیش از ۸۰ درصد تأمین مالی بخش تولید توسط نظام بانکی انجام می‌شود. طبیعتاً هر چه بانک‌ها بتوانند در این موضوع موفق‌تر عمل کنند، به تولید کمک کرده‌اند. از سوی دیگر بخش تولید نیاز فراوانی به منابع برای سرمایه در گردش و همچنین طرح‌های توسعه‌ای دارد.

با وجود اینکه تولیدکنندگان می‌توانند بخشی از نیاز خود را از طریق بازار سرمایه رفع کنند، اما از آنجایی که عمق بازار سرمایه در کشور ما محدود است، نظام بانکی اهمیت ویژه‌ای در این حوزه دارد.

به همین دلیل مدیرعامل بانک صادرات نیز با تاکید بر خدمت‌رسانی به مردم گفت: بانک صادرات ایران با جدیت به دنبال حمایت از واحدهای تولیدی و رونق تولید و اشتغال در استان است. وی افزود: یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی بانک اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی، مردم و مشتریان است که برای تحقق این امر مهم، در نظر داریم با طراحی محصولات جدید و جذب منابع، روند تسهیلات‌دهی به مردم تسریع شود.

مدیریت شعب بانک صادرات مازندران نیز طی گفتگویی بر حمایت این بانک از توسعه بخش کشاورزی در استان تاکید کرده بود .

وحید نصیری با اشاره به همکاری این بانک با بخش تولید و صنعت اظهار داشت : با قراردادهایی که با شرکت های حوزه اقتصادی و کشاورزی داریم تسهیلاتی را مطابق با قراردادهای فروش یا تفاهم نامه های فی مابین در اختیار این شرکت ها قرار می دهیم . وی با اشاره به اعطای تسهیلات هدفمند در حوزه تولید یادآور شد : خرید و تسهیلات از طریق کشاورز و فروش از طریق موسسه و این کار به صورت چرخه تولید انجام می شود و در میان مدت و بلند مدت اثر بخشی خود را دارد.

مدیریت شعب بانک صادرات مازندران با تاکید بر همراهی و کمک به توسعه بخش کشاورزی اظهار داشت : مازندران در بخش کشاورزی استعداد فراوانی دارد و با حمایت از این بخش، افزایش درآمدی به همراه اشتغال پایدار محقق شده و مشکلات کشاورزان نیز مرتفع می‌شود.