نظر استاندار درباره منطقه آزاد مازندران

استاندار مازندران گفت:  گزارش ایجاد منطقه آزاد تجاری برای ارائه به دولت نهایی شده است. ربیع فلاح جلودار در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر با اشاره به تصمیمات و نظرات ارائه  شده برای منطقه آزاد تجاری در مازندران گفت: اینکه نظراتی از این سو و آن سو برای تعیین منطقه آزاد اعلام می شود […]

ربیع فلاح جلودار استاندار استان مازندراناستاندار مازندران گفت:  گزارش ایجاد منطقه آزاد تجاری برای ارائه به دولت نهایی شده است.

ربیع فلاح جلودار در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر با اشاره به تصمیمات و نظرات ارائه  شده برای منطقه آزاد تجاری در مازندران گفت: اینکه نظراتی از این سو و آن سو برای تعیین منطقه آزاد اعلام می شود برای ما قابل احترام است اما در تصمیم گیری اینگونه باید حتماٌ تصمیم منطقی و کارشناسی گرفت.

فلاح جلودار افزود: اگر قرار باشد در خصوص ایجاد منطقه آزاد در مازندران تصمیم گیری شود بطورحتم از نظر نمایندگان مجلس بهره خواهیم برد اما لازم است تا تعصبات محلی را مورد لحاظ قرار ندهیم.

وی با اشاره به اینکه برای منطقه آزاد تجاری هنوز هیچ موقعیت جغرافیایی در مازندران مشخص نشده گفت: البته  گزارش ایجاد منطقه آزاد  تجاری در مازندران برای ارائه به دولت نهایی شده است.

استاندار مازندران در بخش دیگر به مسئله سیل اخیر در این استان پرداخت و اظهار داشت: علیرغم بارش باران ۱۷۶ میلیمتری در نوشهر در زمان بسیار کوتاه، خوشبختانه میزان خسارت در مقایسه با سالهای گذشته به حداقل رسید که جا دارد از مدیریت  و اعضای ستاد بحران در این شهرستان قدردانی شود و هرچند معتقدیم همان خسارت های حداقلی هم مشکل ساز بوده اند.

تهیه طرح کنترل سیلاب

فلاح خاطرنشان کرد: طرح جامع کنترل سیلاب از سال ۹۳ در هیات دولت تدبیر و امید تهیه و اجرایی شده و تا سال ۹۵ طی سه سال تخصیص اعتبار خواهد شد.

وی افزود: در مجموع برای سه سال اجرایی شده طرح جامع کنترل سیلاب در مازندران ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که در سال ۹۳ بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی با اشاره به شناسایی ده نقطه سیلاب خیز در سطح استان مازندران تشریح کرد:با توجه به امکانات محدود استان لازم است تا مدیریت سیلاب در حوزه آبخیزداری و حوزه آبریز اجرایی شود تا شاهد طغیان رودخانه ها و سیلاب ناشی از بارش باران نباشیم./مهر