نظر استاندار درباره برگزاری انتخابات در مازندران

استاندار مازندران پس از پایان جلسه یازده دی ماه با رئیس جمهور نظرات خود را درباره برگزاری انتخابات دراین استان بیان کرد.

استاندار مازندران پس از پایان جلسه یازده دی ماه با رئیس جمهور نظرات خود را درباره برگزاری انتخابات دراین استان بیان کرد.

 

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در گفت وگویی با اشاره به جلسه مشترک استاندران و رئیس و اعضای کابینه دولت سیزدهم عنوان کرد: امروز جلسه مهم مشترکی بین دولت و استانداران با محوریت جناب آقای رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه گزارشات خوبی توسط استانداران از وضعیت کلی کشور محضر جناب آقای رئیس جمهور ارائه شد و آقای رئیس جمهور رهنمودهای مهمی را برای برگزاری انتخابات با سیاست‌های کلانی که مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت فرمودند، تاکید کرد.

 

آمادگی مازندران برای مشارکت بالا

 

حسینی‌پور درباره حال و هوای انتخابات در مازندران و آمادگی این استان برای مشارکت بالا یادآور شد: خوشبختانه ما در استان مازندران از مدت‌ها قبل بر اساس زمانبندی که ستاد انتخابات کشور تعیین کرده و روزشمار انتخاباتی که در استان‌ها تعیین شد، براساس روزشمار همه برنامه‌های پیش روی انتخابات را به نحو احسن انجام دادیم. تقریبا ما از دو ماه گذشته فعالیت رسمی را شروع کردیم و در حال حاضر هم در مرحله تایید نهایی شورای نگهبان قرار دارد که امیدواریم هر چه زودتر نتیجه اعلام شود.

وی با بیان اینکه استان مازندران در دو سال گذشته شاهد تحولات بزرگی بود، افزود: در دولت مردمی سیزدهم بر اساس سیاست‌های کلانی که آقای رئیس جمهور ابلاغ کردند، اقدامات متحولانه در حوزه معیشت مردم و در حوزه سازندگی استان شروع شد. شما می‌دانید که امروز دشمنان ما بیشترین تهاجم شناختی را علیه ملت بزرگ ایران شروع کردند و یکی از دلایل این تهاجم، اقدامات موثری است که در دولت مردمی سیزدهم انجام شد و ما شاهد این هستیم که مردم ما با توجه به شرایطی که در کشور و منطقه می‌بیینند به سرعت خودشان را برای شرکت در انتخابات آماده می‌کنند. در استان مازندران هم مردم همیشه در انتخابات زبانزد و از منظر مشارکت، جزو اولویت‌های انتخاباتی کشور بودند.

 

در مازندران برگزاری انتخابات بی طرفانه خواهد بود

 

استاندار مازندران همچنین خاطرنشان کرد: چون مازندران دیار علویان است و مردم شهید پرور استان مازندران خودشان را با ارزش‌های انقلاب اسلامی عجین کردند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را تکلیف شرعی می‌دانند.  ما هم به بی‌طرفی که جناب آقای رئیس جمهور فرمودند امیدواریم و تا الان هم این بی‌طرفی را اعلام کردیم. از طرفی حضور همه احزاب و گروه‌هایی که رسمی هستند و بر اساس قوانین وزارت کشور می‌توانند فعالیت بکنند، به همه این گروه‌ها آمادگی اعلام کردیم که بیایند نشست‌های خوبی در استان توسط همه این گروه‌ها برگزار شد و امیدوار هستیم که انتخابات پرشوری را داشته باشیم. البته ما چون انتخابات خبرگان رهبری را هم داریم، این قطعا بر شور و هیجان انتخابات ما خواهد افزود و در تبلیغات انتخاباتی با توجه به شخصیت‌های مهمی که در حوزه خبرگان حضور پیدا خواهند کرد، ما شور و هیجان انتخاباتی ویژه‌ای را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امنیت سرآمد همه مؤلفه‌ها است و تا امنیت نباشد هیچ کاری حتی کارهای سازندگی میسر نخواهد شد،  اظهار کرد: استان مازندران به واسطه مردمی کردن مؤلفه‌های امنیت،  از امنیت بالایی برخوردار است. در انتخابات یکی از مؤلفه‌های مهم، امنیت و بی‌طرفی دستگاه اجرایی است. دستگاه اجرایی باید حسب سیاست‌های بالادستی نظام امانتداری کند. مهم‌ترین مؤلفه امنیت، این است که مردم از حوزه‌های اجرایی احساس بی‌طرفی کنند. شما دستورات امروز و تأکیدات امروز رئیس جمهور را دیدید که خیلی قاطع ایشان فرمودند که دولت کاملاً در این انتخابات بی‌طرف است و حتی فرمودند که ما به هیچ عنوان نه نسبت به گروهی و نه نسبت به فردی طرفیت نداریم؛ این مهم‌ترین دستوری بود که آقای رئیس جمهور دادند.

 

آغاز بزرگترین جنگ سایبری در حوزه انتخابات

 

حسینی‌پور همچنین تاکید کرد: همه دستگاه‌های امنیتی در استان و همه دستگاه‌های انتظامی برای برگزاری انتخابات پرشور با امنیت بالا خودشان را آماده می‌کنند. از حدود دو سه ماه گذشته بزرگ‌ترین جنگ شناختی را دشمنان ما شروع کرده‌اند و هدف شان بر هم زدن امنیت انتخابات است. بیشترین جنگ سایبری الان در حوزه انتخابات تعریف شده است. دشمن چرا این کار را می‌کند؟ چون می‌داند که انتخابات مظهر و تبلور اقتدار ملی کشور ما و یکی از افتخارات ما این است که از اول انقلاب تا الان میانگین سالانه یک انتخابات برگزار کرده‌ایم. چون دشمن به این امر مهم واقف است، دارد تمام تلاشش را می‌کند که امنیت انتخابات را بر هم بزند، ولی با توجه به بصیرت مردم ایران و  اینکه در همه عرصه‌ها مردم پای کار بوده‌اند، این انتخابات هم در آرام‌ترین فضا و پرشور برگزار خواهد شد.

 

هزینه های بی ضابطه بزرگترین آسیب انتخابات

 

وی درباره آموزش و آمادگی برای انتخابات ۱۴۰۲ گفت: در طول این مدت از سوی وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور، به طور دائم تمام دست‌اندرکاران انتخابات مورد آموزش قرار گرفتند و اردوهای آموزشی تشکیل شد. با توجه به تغییراتی که در قوانین انتخابات انجام شده، با اجرای آموزش‌های حرفه‌ای قانون جدید انتخابات به همه دست‌اندرکاران ابلاغ و آموزش داده شد.

استاندار مازندران در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات و برنامه‌ریزی انتخابات بیان کرد: در موضوع تبلیغات در قانون کامل، مواردی اشاره شده است. یکی از آسیب‌های تبلیغاتی انتخابات ما متأسفانه که در طول سال‌های گذشته مقداری رواج پیدا کرد، هزینه‌هایی است که بی ضابطه توسط برخی از کاندیداها در انتخابات انجام می‌شود. با توجه به ارزش‌های بالای انقلاب اسلامی، کاندیداهای محترم به این امر توجه کنند که در مقابل قانون و در مقابل مردم بالاخره باید پاسخگو باشند. من از صداوسیما به ویژه با توجه به فرصت بسیار مهمی که در اختیار کاندیداها گذاشته‌اند یعنی ایجاد شبکه‌های استانی و فرصت تبلیغات مساوی برای همه کاندیداها تشکر می‌کنم.