نداشتن وارانتی بلای جان لوازم‌برقی ایرانی

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با  تاکید بر بهبود کیفیت لوازم خانگی ایرانی در سال‌های گذشته اظهار کرد: اکنون آنچه مشکل اصلی برنده‌های داخلی به شمار می‌رود، نبود وارانتی یا ضمانت تعویض کالاست. محمد طحانپور اظهار کرد:‌طی سال‌های گذشته کیفیت لوازم برقی ایرانی رشد قابل توجهی پیداکرده و با توجه به این که در این […]

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با  تاکید بر بهبود کیفیت لوازم خانگی ایرانی در سال‌های گذشته اظهار کرد: اکنون آنچه مشکل اصلی برنده‌های داخلی به شمار می‌رود، نبود وارانتی یا ضمانت تعویض کالاست.

محمد طحانپور اظهار کرد:‌طی سال‌های گذشته کیفیت لوازم برقی ایرانی رشد قابل توجهی پیداکرده و با توجه به این که در این مدت برخی از برندها مانند سامسونگ و الی جی در ایران به تولید پرداخته‌اند وضعیت این بخش به مراتب بهتر از قبل شده است.وی همچنین عنوان کرد: اکنون کیفیت محصولات برقی ایرانی به گونه‌ای است که که حتی برخی از یخچال‌های ساید و لباسشویی نمونه‌های ایرانی کیفیتی بهتر از اجناس ترک دارند اما با این وجود مردم به دریافت خدمات پس از فروش اهمیت بسیار می‌دهند که این مسئله موجب می شود کالای ایرانی در رقابت گاه دچار مشکل شود.

رییس اتحادیه لوازم خانگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات پیش‌روی برندهای ایرانی اشاره و عنوان کرد: اکنون یکی از مشکلات عمده تولیدات ایرانی بحث وارانتی آنهاست. به عبارت دیگر تولیدکنندگان  دنیا به این سمت  رفته‌اند که اگر کیفیت کالای خریداری شده به هر دلیلی مورد رضایت مشتری نبوده و حتی در حد اندک کالا با مشکلی مواجه بود، آن را تعویض کنند، اما در ایران چنین امکانی در نظر گرفته نمی‌شود تا فرد بتواند دستگاه مربوطه را تعویض کند.به گزارش ایسنا، طحان پور در ادامه به بحث تعمیر لوازم در دوره گارانتی پرداخت و گفت: در بسیاری از موارد تعمیرکارانی که به خانه‌های مردم مراجعه می‌کنند برخورد خوبی نداشته و اطلاعات مناسب در اختیار مشتری قرار نمی‌دهند گاه نیز شرایط به گونه‌ای است که خود شرکت‌های تولیدکننده اطلاعات مناسبی در اختیار خریداران نمی‌گذارند که در صورت ایجاد مشکل برای کالای خریداری شده مردم بدانند حداقل با چه شماره‌ای و چگونه با شرکت سازنده کالا در تماس باشند.

وی ادامه داد: در این موارد خریداران مجبور می‌شوند به تعمیرکاران غیر کارخانه ای مراجعه کنند که در این شیوه گاه تعمیرکاران قطعات درجه چندم که کیفت خوبی ندارند را  جایگزین قطعات دارای مشکل می‌کنند که این مسئله باعث می‌شود پس از مدتی مشکل دیگری بروز کرده و دید مردم نسبت به کیفیت کالای ایرانی تغییر کند، در حالیکه اگر کارخانه‌ها این موضوع‌ها را از ابتدای کار مورد توجه قرار دهند این مشکلات قابل پیشگیری خواهد بود.

طحان پور در ادامه صبحت‌های خود عنوان کرد: گاهی تولیدکنندگان ایرانی اینگونه فکر می‌کنند که به محض فروش کالا فعالیت‌ آنها تمام می شود و بر همین اساس از پرداخت برخی هزینه ها سر باز می‌زنند، در حالی که شرکت‌های مطرح می دانند برای ثبات در بازار باید به گونه‌ای فعالیت داشته باشند که هزینه مردم را افزایش ندهند.