نخستین خوشه‌های برنج مازندران در آمل به بار نشست

مدیر جهادکشاورزی آمل از به بار نشستن نخستین خوشه‌های برنج در شالیزارهای این شهرستان خبر داد. مرتضی امینی نیاکی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار حرف در آمل با اعلام اینکه این شهرستان یکی از مهم‌ترین مراکز تولید برنج در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: شهرستان آمل برنج چندین میلیون ایرانی را تامین می‌کند. وی با […]

مدیر جهادکشاورزی آمل از به بار نشستن نخستین خوشه‌های برنج در شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

مرتضی امینی نیاکی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار حرف در آمل با اعلام اینکه این شهرستان یکی از مهم‌ترین مراکز تولید برنج در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: شهرستان آمل برنج چندین میلیون ایرانی را تامین می‌کند.

وی با اعلام اینکه به بار نشستن نخستین خوشه‌های برنج در این شهرستان مشاهده شده است، گفت: این اراضی از نخستین اراضی استان مازندران بود که به زیر کشت محصول برنج رفته بود.

امینی نیاکی با تاکید بر اینکه ظهور نخستین خوشه‌های برنج در بخش دابودشت آمل رویت شده است، گفت: تاکنون خوشه‌دهی در سطح چهار هکتار از زمین‌های کشاورزی آمل گزارش شد.

وی بیان داشت: این شالیزارها در روستاهای جالیکلا، کمانگرکلا دابو و کرسی‌کلا دابو قرار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه نخستین نشای برنج این شهرستان در اواسط فروردین ماه صورت گرفته است، افزود: بیش از 38 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به زیر کشت محصول برنج رفته است.

مدیر جهادکشاورزی آمل همچنین از برگزاری یک دوره کوتاه مدت آموزشی برای برنج‌کاران این شهرستان خبرداد و یادآور شد: این کلاس به منظور شناخت بیماری‌های برنج و نحوه مقابله با آن برای 20 نفر از برنج‌کاران پیشرو این شهرستان ترتیب داده شده بود.

وی تصریح کرد: در این کلاس آموزشی که در محل مرکز جهادکشاورزی رودبار آمل صورت گرفت، کشاورزان با انواع بیماری‌‌های برنج مانند بیماری بلاست، پوسیدگی طوقه برنج، سوختگی غلاف برگ برنج و علائم بیماری‌های برنج و نحوه مبارزه با آن آشنا شدند.