نخستین جشنواره گل زرین کلاردشت آغاز بکار کرد

کلاردشت-لاله انگورج تقوی نخستین جشنواره گل زرین کلاردشت و همچنین بزرگترین مجتمع تولیدی گل و گیاه شهرداری کلاردشت با حضور جمع کثیری از مردم این شهرستان آغاز بکار کرد و مورد بهره برداری قرار گرفت. این مراسم با برگزاری بهارخوانی گروه ککی کندلوس شروع شد، سپس گروه موسیقی سنتی مرادی و همچنین خواننده سنتی سید […]

photo_2019-03-16_09-46-18

کلاردشت-لاله انگورج تقوی

نخستین جشنواره گل زرین کلاردشت و همچنین بزرگترین مجتمع تولیدی گل و گیاه شهرداری کلاردشت با حضور جمع کثیری از مردم این شهرستان آغاز بکار کرد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مراسم با برگزاری بهارخوانی گروه ککی کندلوس شروع شد، سپس گروه موسیقی سنتی مرادی و همچنین خواننده سنتی سید حسین موسوی به اجرای برنامه پرداختند.

در ادامه شهردار کلاردشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر منطقه، امنیت فعلی را حاصل جانفشانی های آنان عنوان کرد. نجم الدین پورعلی با تقدیر و تشکر از همراهی اعضای شورای شهر و خدمات پرسنل شهرداری بیان داشت: همه ما سوار بر قطار آبادانی شده ایم و با وجود تمامی انتقادات ،به تلاش خود در راستای خدمات هرچه بیشتر به شهر و شهروندان اقدام می کنیم.وی ادامه داد: شورای دوره پنجم کلاردشت شورای برنامه محور و با مطالعه است که با تدوین برنامه پنجم توسعه ، مسیر راه را برای آبادانی این شهر ترسیم کرده است.

شهردار کلاردشت با اشاره به اینکه سیاست ها و مصوبات خوب شورای شهر امروز اجرایی می شود بیان داشت: ما در کلاردشت با شعار تولید ثروت و خدمت خالصانه ، با هدف خلق کردن در حال خدمت هستیم تا با بهترین تصمیمات در بدترین شرایط اقتصادی ، کلاردشت را به جایگاه واقعی آن برسانیم.

وی با اشاره به اینکه امروز فقط کارهای عمرانی جز وظایف شهرداری ها نیست افزود: شهرداری ها در کنار خدمات عمومی و برنامه های عمرانی، امروزه بایستی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز ارایه خدمت دهد و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی تلاش کند.

شهردار کلاردشت در ادامه با اشاره به افتتاح مجتمع گل و گیاه کلاردشت آن را عیدی سال جدید برای شهروندان کلاردشتی عنوان کرد و اذعان داشت: از تیرماه سال‌جاری و با تفکری اقتصادی در راستای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار ، راه اندازی این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت و امروز حاصل و نتیجه آن در فاز نخست در معرض دید همگان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه و فروشگاه دائمی است بیان داشت: این تفکر به عنوان پایلوتی برای ایجاد اشتغال در کلاردشت حتی به صورت خانگی است.

پورعلی با اشاره به اینکه سازه های درجه یک این گلخانه بعد از اصفهان برای دومین بار است که در کشور اجرایی می شود آن را از فناوری های کشور هلند معرفی کرد و گفت: این سازه کاملا استاندارد دارای سقف برقی،بخاری های بدون دودکش ، سیستم پوشش دوجداره ،بدون جوش و قابل جابجایی است که آن را از نمونه های مشابه ، متمایز کرده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در کلاردشت ضعیف است تصریح کرد: شهرداری کلاردشت با تمام مشکلات سعی کرده تمرکز خود را بر روی پروژه های درآمدزا قرار داده و این گلخانه به عنوان اولین پروژه آماده بهره برداری شده است.

شهردار کلاردشت همچنین افزود: احداث شهربازی ،منطقه تفریحی و گردشگری پل دکولات ، منطقه نمونه گردشگری رودبارک ، زیپ لاین و پل معلق و استخر مصنوعی از دیگر پروژه هایی است که در دست اجرا بوده و تعدادی از آنها در سال آینده بهره برداری خواهد شد.وی همچنین از شکوفایی تپه کلاردشت با قدمت 8هزار ساله خبر داد.

شهردار کلاردشت با اشاره به اینکه شهرداری این شهر در سال 1336 تاسیس شده است گفت: در سال 96 که شهرداری کلاردشت را تحویل گرفتم بودجه آن 12میلیارد تومان بود اما برای سال 97 این بودجه را به 20 میلیارد رساندیم.

پورعلی با بیان اینکه کلاردشت با دو هزار و 41هکتار سومین شهر بزرگ به لحاظ وسعت در استان مازندران است به کم بودن اعتبارات و بودجه این شهر اشاره کرد و افزود: برای اولین بار 80 درصد افزایش بودجه داشتیم که این بودجه در بهمن ماه محقق شده است.وی همچنین به ادامه فعالیت های عمرانی همچون نهضت آسفالت، تملک و عقب نشینی ها برای راحت تر شدن تردد مردم اشاره کرد و گفت :سال 98 سال شکوفایی کلاردشت خواهد بود.

در ادامه رییس شورای شهر کلاردشت ضمن تقدیر از مشارکت همیشگی شهروندان ، از اعضای شوراها و شهرداران ادوار گذشته کلاردشت به جهت تلاش در راستای آبادانی این شهر تقدیر کرد.

سید علی اصغر نوراشرف الدین با اشاره به اینکه شورای منتخب دوره پنجم پس از انتخابات منتظر آغاز بکار رسمی نماند بیان داشت: بلافاصله نسبت به برگزاری جلسات کاربردی اقدام کردیم و 13 جلسه قبل از شهریور برگزار شد که دارای مصوبات بسیاری بود که یکی از آنها همین احداث گلخانه در کلاردشت بوده است.

وی ادامه داد: شورای دوره پنجم، با بهره گیری از گروهی نخبه و متخصص و با پایش میدانی ، برنامه راهبردی و مدون پنج ساله را در آبانماه مصوب کرد که در حوزه های اجرایی، اقتصادی ، عمرانی و فرهنگی کلاردشت به صورت ویژه توجه شده است.

نوراشرف الدین با تبریک الحاق مجدد روستاهای کلنو و لرگان به شهرستان کلاردشت  خاطرنشان کرد: شهرستان کلاردشت با الحاق این دو روستا به صورت آماری 25 هزار نفر جمعیت دارد اما کاملا مشخص و قابل مشاهده است که با وجود سکونت دائمی و موقت بسیاری از خوش نشین ها که به نوعی خانه دومی محسوب می شوند دارای لااقل جمعیت 200هزار نفری است که از این شهرستان خدمات عمومی دریافت می کنند اما در بودجه لحاظ نمی شوند.

وی با گلایه از عدم حضور استاندار مازندران با وجود دعوت و برنامه ریزی صورت گرفته اظهار داشت: کلاردشت به عنوان مرکز گردشگری کشور نیازمند توجه ویژه است و نیازمند حضور میدانی مدیران بالادستی در آن هستیم.

رییس شورای شهر کلاردشت در ادامه از تدوین کتابچه شهرستان ویژه گردشگری کلاردشت برای اولین بار در کشور خبر داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه هیچگونه مشکلی در پیشبرد اهداف شورا و شهرداری وجود ندارد و اگر اختلاف سلیقه ای باشد در فضای همدلی و تعامل و در راستای توسعه شهر از آن بهره می بریم ادامه داد: اعضای شورای شهر کلاردشت به جز کار از شهردار و پرسنل شهرداری چیز دیگری نمی خواهند و کار کردن را به گزارش کار دادن ترجیح می دهیم.

وی از زحمات بی دریغ پرسنل شهرداری کلاردشت که در سال‌جاری متفاوت تر از سالهای گذشته و در راستای اهداف شهردار و شورای شهر تلاش شبانه روزی داشته اند تقدیر ویژه کرد و در همین رابطه یکی از نیروهای خدمات شهرداری را به بالای سن فراخواند و دستان وی را بوسید.

در ادامه مسئولین و شهروندان از نمایشگاه و فروشگاه گل بازدید کردند و همچنین در حاشیه این مراسم بندبازان به عنوان سرگرمی حاضرین به اجرای برنامه پرداختند.

غرفه نان محلی و آش از دیگر برنامه های این مراسم بود و در روزهای آتی غرفه های دیگر صنایع دستی و بومی محلی در محل جشنواره اجرایی خواهد شد.

این جشنواره تا ۲۰ فروردین در محل دوراهی پی‌قلعه جنب نیروگاه برق برای علاقمندان باز است.