نخستین برداشت میوه شلیل در مازندران

حرف آنلاین؛ در مراسمی با حضور مسئولان شهرستانی و استانی مدیرکل دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی نخستین محصول شلیل سال جاری در مازندران برداشت شد. این مراسم در باغ آقای مهران سمسکنده‌ای از کشاورزان پیشرو میاندورودی در روستای بادله این شهرستان انجام شد. نماینده باغداران شهرستان میاندورود در سخنانی بر ضرورت وضع قوانین حمایتی […]

حرف آنلاین؛ در مراسمی با حضور مسئولان شهرستانی و استانی مدیرکل دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی نخستین محصول شلیل سال جاری در مازندران برداشت شد.

این مراسم در باغ آقای مهران سمسکنده‌ای از کشاورزان پیشرو میاندورودی در روستای بادله این شهرستان انجام شد.

نماینده باغداران شهرستان میاندورود در سخنانی بر ضرورت وضع قوانین حمایتی مناسب برای کشاورزان و باغداران تاکید کرد.

منصور چوپانی به قوانین و سودهای کلان بانک‌ها در مسیر تولید محصولات کشاورزی و باغی اشاره کرد و افزود: برای شکوفایی واقعی صنعت کشاورزی و باغی همچنین صادرات و ارزآوری در این صنعت باید از تولید کنندگان و صادر کنندگان حمایت واقعی کرد.

چوپانی اذعان داشت: در کشورهایی مانند ترکیه که صادرات محصولات کشاورزی آن مناسب و در اقتصاد آن کشور تاثیرگذار است قوانین حمایتی خوبی از جمله یارانه صادراتی برای کشاورزان وجود دارد.

وی وجود این قوانین را سبب دلگرمی و تقویت بنیه مالی کشاورز دانست و متذکر شد: حفظ شرایط کنونی تولید همچنین صادرات محصولات کشاورزی و باغداری با ادامه این روند به مخاطره می‎افتد./فارس