نجات 400 هکتار شالیزاری با احیای نهر قدیمی پلخوار جویبار

بخشدار مرکزی جویبار از پایان چشم انتظاری کشاورزان جویباری برای انتقال آب سد مرحوم صالحی مازندرانی (البرز) خبر داد. محمد مدانلو در گفت وگو با خبرنگار حرف، با اشاره به اینکه عملیات  اجرایی طرح انتقال آب زیر حوزه سد مرحوم صالحی به شهرستان جویبار که با مشارکت بانک جهانی آغاز شده بود، افزود: این پروژه […]

بخشدار مرکزی جویبار از پایان چشم انتظاری کشاورزان جویباری برای انتقال آب سد مرحوم صالحی مازندرانی (البرز) خبر داد.

محمد مدانلو در گفت وگو با خبرنگار حرف، با اشاره به اینکه عملیات  اجرایی طرح انتقال آب زیر حوزه سد مرحوم صالحی به شهرستان جویبار که با مشارکت بانک جهانی آغاز شده بود، افزود: این پروژه چند سال متوقف شده بود ولی از سال جاری با اخذ پیمانکار جدید عملیات اجرایی این طرح عظیم آغاز شد که به نظر می‌رسد در صورت تزریق اعتبارات کافی تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

وی اظهار داشت: جهت رفع مشکلات و به درخواست کشاورزان برای بهره مندی اضطراری از منابع آبی سد البرز احیای کانال سنتی در دستور کاری جدی شهرستان قرار گرفت و در مدت 45روز عملیات رفع معارض،احیا و  لایروبی  کانال سنتی و احداث زیر گذر انجام شده و انشاا… کشاورزان منطقه از این نعمت الهی برخوردار خواهند شد.

مدانلو با اشاره به اینکه احداث کانال خاکی بارقه امید در چشمان شالیکاران روستاهای بیزکی،چلمیان و اسماعیل کلا بزرگ به بار نشست، ادامه داد: احیای نهر قدیمی پلخوار که سالها تخریب شده بود می‌تواند بیش از 400 هکتار از اراضی منطقه را از خطر خشکسالی نجات دهد. به گفته وی، این پروژه به طول 16 کیلومتر و هزینه 150  میلیون تومان از محل مشارکتهای مردمی و امور منابع آب شهرستان اجرا شد.

وی ضمن قدردانی همکاران خود در بخشداری مرکزی  و حمایت فرماندارجویبار و مدیر امور منابع آب و دیگر مدیران در اجرای این پروژه گفت: نمایندگان حوزه انتخابیه و مدیر عامل آب منطقه ای حمایت های مناسبی از اجرای این طرح داشتند تا از خشکسالی 400 هکتار از اراضی شالیزاری جلوگیری شود.