نجاتگران کوهنوردان مالزیایی در قله دماوند تجلیل شدند

مراسم قدردانی از نجاتگران جمعیت هلال احمر استان مازندران که در عملیات جست و جوی کوهنوردان مالزیایی در کوه دماوند شرکت کرده بودند با حضور سفیر مالزی در تهران و رئیس سازمان امداد و نجات برگزار شد. به گزارش حرف آنلاین، سفیر مالزی در تهران با تاکید بر اینکه قدردانی از شخصی که زندگی خود […]

photo_2018-03-07_17-28-13

مراسم قدردانی از نجاتگران جمعیت هلال احمر استان مازندران که در عملیات جست و جوی کوهنوردان مالزیایی در کوه دماوند شرکت کرده بودند با حضور سفیر مالزی در تهران و رئیس سازمان امداد و نجات برگزار شد.

به گزارش حرف آنلاین، سفیر مالزی در تهران با تاکید بر اینکه قدردانی از شخصی که زندگی خود را برای کمک به افراد ناشناس به خطر می اندازد بسیار سخت و غیرممکن است افزود:  اهمیت واژه قدردانی هیچگاه برابر با اهمیت یافتن پیکر شخص غریبه از سرزمین دیگر نخواهد بود.

در این مراسم رستم یحیی، سفیر مالزی در تهران با اشاره به حادثه رخ داده در آذر ماه 95 گفت: اواخر سال ۲۰۱۶ گروهی از کوهنوردان مالزیایی قصد صعود به قله دماوند را داشتند که اشتباهات و حوادثی که رخ داد منجر به فوت دو نفر از این کوهنوردان شد.

وی افزود: در شرایط سخت آب و هوایی تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران عملیات های متعدد امداد و نجات را انجام دادند که در نهایت پیکر این دو کوهنورد پیدا و به مالزی بازگردانده و تحویل خانواده آنان شد.

سفیر مالزی در تهران با تاکید بر اینکه قدردانی از شخصی که زندگی خود را برای کمک به افراد ناشناس به خطر می اندازد بسیار سخت و غیرممکن است افزود:  اهمیت واژه قدردانی هیچگاه برابر با اهمیت یافتن پیکر شخص غریبه از سرزمین دیگر نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه حتی واژه ها از بیان این سختکوشی عاجزند افزود: پس از این عملیات امداد و نجات آنچه که عیان بود قهرمانان و داوطلبان اند که با شجاعت خود  باعث آرامش خانواده این عزیزان شدند.

سفیر مالزی افزود: مردم مالزی از شما بسیار ممنون هستند شما نمونه سخت‌کوشی و قهرمانان فداکار هستید و به این دلیل تمام روز اگر از زحمات بی دریغ شما قدردانی کنم باز هم کم است.

? نجاتگران در پی ایجاد آرامش برای خانواده مفقودان

در این  جلسه مرتضی سلیمی رئیس سازمان مداد و نجات با تاکید بر اینکه  امدادگران هلال احمر تمام تلاش خود را انجام دادند تا آرامش به خانواده های کوهنوردان مالزیایی برگردد افزود:  از سفارت مالزی شدیداً پیگیر عملیات جست و جو بودند و همکاری خوبی را با هلال احمر داشتند.

سلیمی خاطرنشان کرد: نگاه جمعیت این است که در کوتاهترین زمان ممکن خدمات و عملیات های امدادی را به انجام برساند جمعیت هلال احمر فارغ از نگاه سیاسی قومی فرهنگی اقدام به ارائه خدمات اقدام به ارائه خدمات به هموطنان می‌کنند.

وی با اشاره به حادثه غرق شدن کشتی سانچی و از دست دادن دریانوردان ایرانی در این حادثه  افزود: ما حال خانواده کوهنوردان گم شده در کوه و انتظارشان را کاملا درک می کنیم و امدادگران هلال احمر با تمام توانشان برای رفع نگرانی این خانواده ها تلاش کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه اکثر نجاتگران جمعیت هلال احمر داوطلبانه و بدون دریافت مزد در عملیات های سخت و طاقت فرسا شرکت می کنند افزود: خیلی از افرادی که در عملیات دماوند شرکت داشتند هم اکنون در دنا و در شرایط بسیار سختی هستند تا پیکر قربانیان سقوط هواپیما را به خانواده هایشان برگردانند.

در این جلسه شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات گزارشی از روند جست و جوی دو کوهنورد مفقودی در کوه دماوند ارائه کرد.

در پایان از نجاتگران فعال استان مازندران در این عملیات با اهدای لوح تقدیر و هدیه از سوی سفارت مالزی و سازمان امداد و نجات قدردانی شد.