میز تخصصی گردشگری کشاورزی در مازندران راه‌اندازی شد

میز تخصصی گردشگری کشاورزی در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران راه اندازی شد.

به گزارش حرف آنلاین، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 49 میزتخصصی در حوزه گردشگری راه اندازی کرده که 4 مورد آن در حوزه گردشگری کشاورزی، گردشگری روستایی، گردشگری دریایی و گردشگری رویداد در استان مازندران شکل خواهد گرفت.

نخستین جلسه میز تخصصی گردشگری کشاورزی استان مازندران با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، معاون گردشگری مازندران،  اساتید دانشگاهی حوزه کشاورزی، مدرسان گردشگری کشاورزی و فعالان تخصصی این حوزه و نمایندگان سازمان جهادکشاورزی و اداره شیلات استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این میز تخصصی گردشگری کشاروزی با بیان اینکه مازندران در بسیاری از شاخص های حوزه کشاورزی رتبه اول کشور را دارد، گفت: کشاورزی مزیت مهم و اقتصادی استان است که با قرارگرفتن گردشگری در کنار آن، شرایط ویژه ای را برای کارآفرینی و اشتغال زایی مهیا کرد.

صادق برزگر گردشگری کشاورزی را شاخه ای نوپا در حوزه گردشگری بیان کرد و اظهار داشت: جهت بهره مندی از ظرفیت گردشگری حوزه کشاورزی استان، آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی رسانی به دهیاران، مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی و افرادی که تمایل به فعالیت در این حوزه را دارند، ضروری است.

وی از تدوین برنامه های لازم برای برگزاری دوره های آموزشی توسط موسسات آموزشی میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا شروع همه فعالیت های میز تخصصی گردشگری کشاورزی با آموزش همراه باشد.

مهران حسنی معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در این نشست، با بیان اینکه حضور متخصصان ملی گردشگری کشاورزی در این میز موجب افزایش کیفیت آن شده است، گفت: گردشگری مدرن تجربه گرا شده و از کیفیت نیز پیش افتاده است.

وی با بیان اینکه گردشگری کشاورزی یک حوزه تجربه محور برای گردشگران است، اظهار داشت:مازندران ظرفیت لازم را برای رونق گردشگری کشاورزی دارد و سعی می کنیم با بهره مندی از متخصصان دو بخش کشاورزی و گردشگری، از این ظرفیت برای رونق اقتصاد مازندران استفاده کنیم.