مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد:

مگس میوه در ۳۹۱ هکتار از باغ های محمودآباد ردیابی شد

حرف آنلاین: مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای در ۳۹۱ هکتار از باغ های این شهرستان در مرداد و شهریور ماه امسال خبر داد.

محمد هادی‌زاده با اشاره به اینکه مگس میوه مدیترانه ای یکی از آفات مهم محصولات زراعی و باغی است، گفت: با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، مرداد و شهریور ماه امسال ردیابی میدانی و مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای در ۳۹۱ هکتار از باغ های این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: با فعال سازی ایستگاه پیش آگاهی در حوزه مراکز ۳ گانه جهاد کشاورزی با نصب ۲۴ تله فرمونی به همراه کارت زرد، سراتراپ و سراتینکس، در مجموع ۴۳۶۷ عدد مگس میوه شکار شد.

وی افزود: مبارزه غیرشیمیایی با شکار انبوه در ۱۰ هکتار و مبارزه شیمیایی با استفاده از کاور اسپری در ۵۰ هکتار و مقدار سم مصرفی ۳۰۰ لیتر بوده است.

هادی‌زاده تجهیزات غیرشیمیایی مورد استفاده را شامل ۲۵۰۰ عدد کارت زرد، ۵۸ عدد فرمون، ۲۵ لیتر سراتراپ، ۵۰ لیتر پروتئین هیدرولیزات و ۳۵ عدد تله مکفیل اعلام کرد.

وی در پایان گفت: در راستاي آموزش و اطلاع رساني رديابي، پيش آگاهي و مبارزه با مگس ميوه مديترانه اي، ۸۴۳ آموزش انفرادي و ۲۸ آموزش گروهي با حضور ۳۰۲ نفر و اطلاعيه راهكارهاي مديريت مگس ميوه و نكات فني ارائه شد.