موفقیت با زبان بی‌زبانی!

اخیراً تیم فوتبال ناشنوایان مازندران در مسابقات کشوری عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد تا یک افتخار دیگر به ویترین افتخارات این دلاورمردان بی‌ادعا و بی‌حاشیه اضافه شود. ناشنوایان مازندرانی در همه این سال‌ها با وجود محدودیت‌ها و نامهربانی‌ها، دل به تمرینات سخت مربیان سپرده و تلاش کردند توانایی‌های خود را با مدال‌آوری در مسابقات جهانی […]

11
اخیراً تیم فوتبال ناشنوایان مازندران در مسابقات کشوری عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد تا یک افتخار دیگر به ویترین افتخارات این دلاورمردان بی‌ادعا و بی‌حاشیه اضافه شود.
ناشنوایان مازندرانی در همه این سال‌ها با وجود محدودیت‌ها و نامهربانی‌ها، دل به تمرینات سخت مربیان سپرده و تلاش کردند توانایی‌های خود را با مدال‌آوری در مسابقات جهانی و بین‌المللی به همگان نشان دهند.
به گزارش حرف، ناشنوایان ورزشکار مازندرانی در سال‌های اخیر، افتخارآفرینی‌های زیادی را در بسیاری از مسابقات معتبر کسب کرده‌اند، اما آن‌گونه که انتظارش را داشتند، مورد توجه قرار نگرفتند، مقایسه امکانات اولیه تیم‌های اعزامی ناشنوایان با تیم‌های عادی رشته‌های ورزشی امکان‌ناپذیر و نشدنی است.
بر خلاف ورزشکاران پرمدعایی که فقط امکانات و بودجه می‌گیرند و به مسابقات اعزام می‌شوند و دست خالی باز می‌گردند، ناشنوایان مازندرانی از جمله معدود ورزشکارانی هستند که به ندرت پیش می‌آید از مسابقاتی دست خالی و بدون مدال به کشور برگردند، آنها که نمی‌توانند خواسته‌های خود را به‌صورت مستقیم به مسؤولان اعلام کنند، عموماً در حاشیه تصمیم‌گیری‌های مدیران قرار دارند.
حسین یزدانی سرمربی تیم ناشنوایان مازندران در رابطه با این مسابقات اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور با حضور تیم‌های استان‌های مختلف کشور برگزار شد که تیم مازندران موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد.
وی در ادامه ضمن قدردانی از مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: استعدادهای زیادی در ورزش ناشنوایان حضور دارند که نیاز به حمایت دارند، باید تشکر کرد از مدیرکل بهزیستی که همیشه حامی این ورزشکاران بوده‌اند و ما را نیز در این مسابقات از حمایت‌های خودش بی‌بهره نگذاشتند.سرمربی تیم ناشنوایان مازندران افزود: سطح مسابقات بسیار بالا بود و بازیکنان ما برای انتخابی تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی در این مسابقات شرکت کرده بودند.
یزدانی توان این ورزشکاران را برابر با ورزشکاران عادی دانست و بیان کرد: ورزشکاران ناشنوا چیزی از ورزشکاران کم ندارند و با قدرت در مسابقات حضور پیدا می‌کنند.
وی از حضور تیم ناشنوایان مازندران در کشور کویت خبر داد و گفت: بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی، این تیم برای بازی‌های چهارجانبه در کشور کویت خودش را آماده می‌کند تا با قدرت در این تورنمنت حضور پیدا کند.
همچنین آرش زاهدی دبیر هیأت ورزش‌های ناشنوایان مازندران اظهار کرد: فوتبالیست‌های ناشنوا و کم‌شنوای مازندران به‌دلیل نداشتن مکان تمرین ثابت، هر ماه یک‌بار با تیم‌های دیگر مسابقه می‌دهند تا حداقل آمادگی خود برای حضور احتمالی در مسابقات کشوری یا اردوی تیم ملی را حفظ کنند.
وی اظهار کرد: ناشنوایان مازندران در رشته‌های متعددی عضو تیم ملی هستند، اما نبود ورزشکار زیاد در شهرها و اعتبار اندک، موجب شده آنها تمرینات خود را با ورزشکاران عادی برگزار کنند که ناتوانی در برقراری کامل ارتباط با این ورزشکاران، مشکلات زیادی را برای آنها به همراه دارد.
زاهدی گفت: البته در شهر ساری وقت تمرین برای رشته‌های متعدد ورزشکاران ناشنوا وجود دارد اما دوری مسافت ورزشکاران با شهر ساری، موجب شده آنها تمایلی به حضور مداوم و همیشگی در تمرینات این شهر نداشته باشند.

به گزارش فارس، ورزشکاران ناشنوای مازندرانی همیشه جزو افتخارآفرینان ورزش مازندران بوده‌اند که شاید حضور محمد پُرگر به‌عنوان رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه مهم‌ترین افتخار این ورزشکاران در مازندران باشد.