مهلت ۱۵روزه استاندار مازندران برای تشکیل پنجره واحد اقتصادی  

حرف آنلاین: استاندار مازندران گفت: دستگاه‌های ۱۳گانه اجرایی مازندران برای تشکیل پنجره واحد اقتصادی برای اعطای مجوز سرمایه‌گذاری به تولیدکنندگان با هدف حذف کاغذبازی‌های اداری ۱۵ روز فرصت دارند.

سیدمحمود حسینی‌پور در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری مازندران، اکثر طرح‌های اقتصاد مقاومتی ارائه شده برای سال جاری را کلیشه‌ای و روتین دانست و اظهار کرد: لازم است که مسئولان دستگاه‌های اجرایی باجدیت بحث توسعه اقتصادی را مدنظر قرار دهند.

وی خواستار ارائه ایده‌های نابی که منجر به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و همچنین افزایش اشتغال و تولیدی می‌شود از جانب مسئولان شد و افزود: کاغذبازی‌های اداری امان فعالان اقتصادی برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در مازندران را بریده و این موضوع جای تامل دارد.

فرصت یک ماهه به فرمانداران 

حسینی پور تاکید کرد: برای رفع چالش قوانین دست‌و‌پاگیر دستگاه‌های اجرایی ۱۳ گانه استان باید نسبت به تشکیل پنجره واحد اقتصادی برای اعطای مجوز سرمایه‌گذاری حداقل در ۱۵ روز اقدام کنند.

استاندار مازندران خطاب به فرمانداران شهرستان ها که به‌صورت ویدئو کنفرانسی در جلسه حضور داشتند، گفت: حداکثر تا یک ماه فرصت دارید تا برای اولویت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه‌ای در قالب اقتصاد مقاومتی به سازمان برنامه‌ریزی کنید.

این مسئول با اشاره به اینکه ایده‌پردازی رمز توسعه اقتصادی مازندران است، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با خارج شدن از چارچوب های مرسوم اداری میتوانند نسبت به به ارائه برنامه خلاقانه برای رونق تولید و توسعه استان اقدام کنند.

وی بر لزوم توجه به پنج طرح اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی طبق یک برنامه‌ریزی منسجم تاکید و تصریح کرد: در یک سال آینده باید میزان تولیدات محصولات کشاورزی، صنعتی و صادرات با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی ارزیابی شود،‌ اگر توفیقی حاصل نشد یعنی این جلسات خروجی نداشت.

حسینی پور ضمن اظهار تاسف از عدم استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی در مازندران، این رویه را باطل خواند و اذعان داشت: هرچه زودتر باید این رونا برچیده و تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد تولید و اشتغال به‌کارگیری شود.