معضلی که باید حل شود!

حرف آنلاین: رفتارهای ناشایست و دور از اخلاق حرفه ای برخی از فعالان رسانه ای در مازندران موجب خدشه دار شدن چهره اصحاب رسانه استان شده است. به گزارش روزنامه حرف، رسانه ابزاری مهم در اختیار افرادی محدود در هر جامعه ای قرار دارد و بهره برداری صحیح از آن می تواند در رشد و […]

حرف آنلاین: رفتارهای ناشایست و دور از اخلاق حرفه ای برخی از فعالان رسانه ای در مازندران موجب خدشه دار شدن چهره اصحاب رسانه استان شده است.

به گزارش روزنامه حرف، رسانه ابزاری مهم در اختیار افرادی محدود در هر جامعه ای قرار دارد و بهره برداری صحیح از آن می تواند در رشد و شکوفایی بخش های مختلف را فراهم آورد. افزایش ورود بی ضابطه افراد به حوزه رسانه در سال های اخیر موجب پدید آمدن رفتارهای ناشایست شده است. در سال های نه چندان دور شاید هر چند وقت یکبار میشنیدیم که یک فعال رسانه ای با تهدید یک مدیر یا مسئول روابط عمومی اقدام به نوعی باجگیری می نمود ولی این روزها این شنیده ها بیشتر شده است. اگر کمی با یک مدیر و یا یک مسئول روابط عمومی صمیمی باشید و به درد دل هایش را گوش کنید، متوجه عمق فاجعه میشود. شاید در گذشته در لفافه تهدید به انتشار یک خبر انتقادی برای رسیدن به یک خواسته مطرح می شد ولی در حال حاضر این تهدید بصورت علنی از سوی برخی اندک از فعالان رسانه ای خطاب به مدیران و مسئولان روابط عمومی بیان می شود تا به خواسته مورد نظر رسیده شود. متاسفانه این تعداد اندک باعث خدشه دار شدن شخصیت بسیاری از اصحاب رسانه شده است که با اندک درآمدی هم که دارند، به دلیل عشق و علاقه به حرفه خود، حفظ آبرو میکنند. مطمئنا رفتارهای اینچنینی که در اکثر مواقع مدیران و مسئولان روابط عمومی به آن تن می دهند، در فعالیت سالم و تاثیر گذار اکثریت همکاران رسانه ای تاثیر منفی نخواهد داشت ولی این قصه پر غصه همانند نمکی است که بر زخم های بسیاری از همکاران پاک و سالم رسانه ای استان پاشیده می شود. با وجود اینکه شناسایی اینگونه افراد برای دستگاه های نظارتی و متولی استان سخت نیست، امید است که این معضل جدی در حوزه رسانه استان بزودی برطرف شود تا دیگر شاهد حضور این نخاله های رسانه ای در استان نباشیم.