بهره برداری از 23 پروژه آبرسانی مازندران / تامین آب شرب پایدار 30هزار خانوار

با بهره برداری از 23 پروژه آبرسانی مازندران، 30 هزار خانوار این استان از آب شرب پایدار و سالم برخوردار شدند.

به گزارش حرف آنلاین، پروژه های آبرسانی مازندران مورد توجه دولتمردان واقع شده و براساس اعلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران، این 23 پروژه به مناسبت هفته بسیج افتتاح شده است.

آنطور که روابط عمومی شرکت آبفا مازندران گزارش داده ، 50 میلیارد تومان برای این 23 پروژه بودجه صرف شده که 16 مورد آن با مشارکت بنیاد برکت صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران نیز در این‌باره گفته که ضرورت تامین آب شرب سالم و پایدار در استان مازندران جدی است و رسیدگی به آن نیازمند اعتبارات بیشتری می باشد.

بهزاد برارزاده به برنامه وزارت نیرو در محرومیت زدایی 10هزار روستا با اعتبار بیش از هفت هزار میلیارد تومان اشاره کرد و اظهار داشت: در 161 روستای استان مازندران 19 طرح مجتمع آبرسانی در حال ساخت است و برای 350 روستا هم اعتبار درخواست شده است.

وی درباره پروژه های افتتاح شده به مناسب هفته بسیج نیز گفت: برای 23 پروژه مدنظر، سه حلقه چاه حفر و یک حلقه نیز بازسازی شده، در پنج دهنه چشمه بهسازی صورت گرفته و 9 مخزن ذخیره آب نیز احداث و دو ایستگاه پمپاژ آب نیز تجهیز شده است.

دو طرح آبرسانی مازندران در سوادکوه و نکا

برارزاده درباره پروژه آبرسانی گنبدان نکا نیز گفت: برای تامین آب شرب 200 خانوار مناطق بالادست شهرستان نکا دو میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است. به گفته وی، این طرح شامل دو دستگاه پمپ و تابلو برق، ساخت اتاقک و خط انتقال 150 متری می باشد.

براساس اعلام مدیرعامل آبفا مازندران، مخزن 50 مترمکعبی روستای شش رودبار سوادکوه نیز 300 میلیون تومان اعتبار دارد و پس از پایان احداث، 35 خانوار این روستا از آن بهره مند خواهند شد.