معرفی عضو جدید شورای اسلامی شهر ساری+حواشی جلسه

پس از شایعات مبنی دستگیری یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ساری در ماه های اخیر، جلسه معارفه عضو جدید شورای اسلامی شهر ساری برگزار شد.

پس از شایعات مبنی دستگیری یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ساری در ماه های اخیر، جلسه معارفه عضو جدید شورای اسلامی شهر ساری برگزار شد.

به گزارش حرف آنلاین، پرویز شعبانی  رئیس شورای اسلامی شهر ساری  از شهرام ایرجی ، ورود حسین وریجی به جمع اعضای اصلی شورای اسلامی شهر ساری را به وی تبریک گفت و برایش در عرصه خدمت رسانی به مردم شریف مرکز استان آرزوی توفیق و سربلندی کرده اضافه کرد:  وریجی از مدیران و کارشناسان توانمند و متعهد شهرمان هست و امیدواریم  حضور ایشان کمک موثری به پویایی شورای شهر ساری کمک کنند.

سید حسین یوسفی نایب رئیس شورا نیز از حضور گرم مردم در انتخابات 11 اسفند و همچنین از همه دست اندرکاران برگزاری این انتخابات تشکر کرد و حضور پرشور مردم در پای صندوق های اخذ رای را به منزله بیعت مجدد آنان با نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب دانست.

یوسفی به همزمانی سال جدید با ایام ماه مبارک رمضان اشاره و ابراز امیدواری کرد:  با تلاش مجموعه شهرداری اتفاقات خوبی را بلحاظ خدماتی ، فرهنگی و اجتماعی در شهر شاهد باشیم.

وی از شهرداری بخاطر آغاز فرایند ساماندهی دکه های سطح شهر تقدیر کرد و ضمن تاکید بر لزوم استمرار آن افزود : یکی از بحث های مهم شهرداری موضوع سد معبر می باشد و انتظار داریم شهرداری به ساماندهی این امر همت گمارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری همچنین از شهرداری خواست در خصوص عقد قراردادی مناسب با یک شرکت کارآمد برای بیمه تکمیلی کارکنان اقدام کند.

علی عاشقان عضو شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه خطاب به شهردار ساری تصریح کرد: دغدغه پرسنل بحث حقوق و عیدی می باشد لذا تاکید ما این است بگونه ای برنامه ریزی شود تا این وجوه قبل از پایان سال به نیروها پرداخت شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر ساری در رابطه با فضاسازی مناسب، زیبا و معنوی در سطح شهر با عنایت به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نوروز باستانی و همچنین ساماندهی سد معبر در هسته مرکزی شهر و لکه گیری آسفالت معابر، به شهرداری تذکر داد.

سید افشین راسخ با تاکید بر اینکه شهرداری برای آسفالت معابر سطح شهر باید اهتمام ورزد، در خصوص ضرورت پرداخت بموقع حقوق و عیدی کارکنان به شهرداری تذکر داد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری اظهار کرد: مطلع هستم که شهرداری به بحث زیبا سازی سیمای شهر ورود کرده و امیدوارم این تلاش نتیجه درخشانی داشته باشد.

سید حسن احمدی نیز حماسه حضور مردم در انتخابات 11 اسفند را تبریک گفت و از عموم همشهریان و نیز فرماندار شهرستان ساری و عوامل اجرایی و نظارت که به برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم کمک کردند، قدردانی کرد.

احمدی همچنین به شهرداری در باره تسریع در اتمام کارهای باقیمانده 19 باب تجاری ابن شهرآشوب و تحویل آن قبل از پایان سال، پرداخت حقوق و عیدی نیروها و ارائه خدمات موثر به شهروندان تذکر داد.

سید رحمان میرشجاعی عضو شورای شهر ساری در ادامه تاکید کرد: مهمترین دغدغه پرسنل شهرداری، حقوق و عیدی است لذا از آقای شهردار میخواهم بطور شفاف بفرمایند پرداخت حقوق و عیدی نیروها چه زمانی و چگونه انجام خواهد شد.

وی متذکر شد: البته ما نماینده مردم هستیم و آنها از ما انتظار انجام پروژه دارند. در این خصوص هم شهردار محترم گزارشی دهد که ان شاء الله عیدی برای همشهریان عزیزمان باشد.

میرشجاعی با تاکید بر اینکه برای ساماندهی دستفروشان ابتدا باید فضایی برای جابجایی آنها مهیا شود، درباره فعال شدن سازمان سرمایه گذاری شهرداری و کمیسیون سرمایه گذاری شورا تذکر و  ضرورت استفاده از ظرفیتهای ملی برای توسعه سرمایه گذاری در شهر را مورد توجه قرار داد.

سبحان بخشی حضور گرم و باشکوه مردم در انتخابات 11 اسفند را مشت محکمی بر دهان یاوه گویان دانست که سعی داشتند در مردم ایجاد یاس و ناامیدی کنند و از مشارکت خوب مردم و نیز از فرماندار انقلابی و بخشداران بخش های ششگانه شهرستان ساری، روسای شوراهای شهر و بخش و روستا ، هیاتهای اجرایی و نظارت و همه زحمت کشان انتخابات تشکر کرد.

وی با ابراز نگرانی درباره وضعیت درآمدی پایان سال شهرداری خواستار تلاش مضاعف شهردار و تیم مدیریتی اش برای افزایش درآمدها شد و بر لزوم پرداخت بموقع حقوق و پاداش نیروها تاکید کرد.

بخشی در خصوص تعرفه عوارض یادآور شد: شورا به علت ضیق وقت کلیات دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری را تصویب کرد و قرار شد جزئیات بررسی شود ولی به همان شکل به فرمانداری ارسال شد و حال مدیران شهرداری وقتی با اعتراض شهروندان مواجه می شوند، می گویند عوارض را شورا وضع کرد در صورتی که تعرفه عوارض را شهرداری تدوین و پیشنهاد کرد و ما در شورا اتفاقا برای تعدیل آن چانه زدیم بنابراین بی انصافی است اگر مدیران شهرداری اعضای شورا را سپر کنند.

سید ذوالفقار شریفی نیز از زحمات شهرام ایرجی در زمان عضویت شورا تشکر کرد و به حسین وریجی خیر مقدم گفت و ابراز امیدواری کرد شورا با همتی مضاعف، گامهای موثرتری برای بهبود شرایط شهر بردارد.

وی از بابت ترمیم حقوق نیروها پس از تصدی آقای قبادی ابراز خرسندی نموده و در عین حال تصریح کرد: برخی از همکاران بلحاظ دریافتی به حق واقعی خود نمی رسند و در مقابل عده ای هم بیش از حق واقعی خود دریافتی دارند که بی عدالتی است و انتظار داریم این وضع ساماندهی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری با بیان اینکه همکاران شهرداری در فضاسازی و رنگ آمیزی سطح شهر دقت بیشتری نمایند، تاکید کرد: بی توجهی به هزینه ها و تهدیر سرمایه ها پذیرفتنی نیست.

محمد حسین قبادی شهردار ساری نیز در این جلسه ضمن تشکر از حضور گسترده مردم در انتخابات 11 اسفند، گفت: مجموعه مدیریت شهری ساری سعی نمود با رعایت اصل بی طرفی همه ظرفیت های خود را برای به صحنه کشاندن مردم و حضور حداکثری آنان بکار گیرد.

وی ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود: به همین مناسبت مدیران شهری به اتفاق مسئولان ذیربط در مراسمی با حضور دانش آموزان شرکت کردند تا گامی در جهت ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ منابع طبیعی برداشته باشند.

شهردار ساری با بیان اینکه تذکرات اعضای محترم شورا دغدغه لحظه به لحظه شهرداری است، اعلام کرد: عملیات آسفالت در دو منطقه شهرداری در حال اجراست و برای دو منطقه دیگر نیز پیمانکار واجد شرایط تعیین کردیم.

وی گفت: با توجه به همزمانی ایام آغازین سال جدید با ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی از جمله نوروز خوانی ، عروسک گردانی و فضاسازی مناسب و معنوی را تدارک دیدیم.

قبادی با اعلام اینکه در باره موضوع رفع سد معبر به معاونت خدمات شهری ماموریت داده ام، در خصوص تلاش شهرداری برای توسعه سرمایه گذاری گفت: روز گذشته مباحث مطروحه در کمیسیون ماده 5 در همین راستا بوده است.

وی در ارتباط با استمرار پروژه های عمرانی شهر عنوان کرد: هم اکنون آسفالت و تامین روشنایی پارک جنگلی شهید نوبخت و رفیوژ میانی و روشنایی بلوار امام روح الله (ره) در حال انجام است.

شهردار مرکز استان در خصوص پرداخت حقوق و عیدی نیروها قبل از پایان سال به اعضای شورا اطمینان داد.

در ادامه جلسه حسین وریجی به عنوان عضو اصلی شورای شهر ساری سوگند یاد کرد و سپس در سخنانی ضمن آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری برای شهرام ایرجی، گفت: امیدوارم من نیز در ادامه مسیر از اشتباهات مصون بوده و توفیق خدمت به همشهریان عزیز را داشته باشم.

شورا سپس وارد دستور کار شد و با رای گیری، حسین وریجی را به اتفاق آراء برای عضویت در کمیسیونهای بودجه، عمران و سرمایه گذاری، کمیسیون ماده صد شهرداری منطقه دو و نیز به عنوان نماینده شورا در شورای سازمانهای عمران و مدیریت پسماند برگزید.

گفتنی است در این جلسه سید افشین راسخ نیز به اتفاق آراء به عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده 38 انتخاب گردید و در بخش پایانی؛ شورا در خصوص طرحها و لوایح ارسالی از سوی شهرداری از جمله نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل درون شهری تصمیم گیری کرد.