مشکل کمبود اسکناس در مازندران برطرف شد

حرف آنلاین: ناظر پولی بانک مرکزی در استان‌های مازندران و گلستان با عذر خواهی از مردم بابت خالی بودن خودپرداز‌های بانکی در چند روز گذشته گفت: این مشکل به صورت کامل در استان مازندران حل شده و هیچ نگرانی برای تامین اسکناس‌ها وجود ندارد. میرزانژاد با بیان اینکه در روز‌های پایانی و ابتدایی سال ۱۴۰۱ […]

حرف آنلاین: ناظر پولی بانک مرکزی در استان‌های مازندران و گلستان با عذر خواهی از مردم بابت خالی بودن خودپرداز‌های بانکی در چند روز گذشته گفت: این مشکل به صورت کامل در استان مازندران حل شده و هیچ نگرانی برای تامین اسکناس‌ها وجود ندارد.


میرزانژاد با بیان اینکه در روز‌های پایانی و ابتدایی سال ۱۴۰۱ مصرف دریافت اسکناس از خودپرداز‌های بانکی به صورت غیر متعارفی افزایش یافته و با ده برابر میزان مصرف پیش بینی شده بود افزود: مراجعه زیاد مردم و مسافران، قطعی تعدادی از کارتخوان‌های بانکی فروشگاهی و تمکین نکردن برخی کسبه به دلایل مالیاتی در استفاده از کارتخوان‌های بانکی این مشکل را تشدید کرد.
وی با تاکید بر اینکه تا پایان روز سوم فروردین، تزریق اسکناس به همه خودپرداز‌های بانکی استان انجام شده است به مردم اطمینان داد در روز‌های پیش رو این مشکل تکرار نمی‌شود.
میرزا نژاد با اشاره به اینکه در برخی از خودپرداز‌ها امکان تهیه ایران چک‌های یک میلیون ریالی نیز دچار اختلال شده بود گفت: این مشکل نیز تا اندازه زیادی برطرف شده و شنبه آینده به طور کامل رفع می‌شود.
نزدیک به ۲۵۰۰ خودپرداز بانکی در مازندران وجود دارد که در پی مشکلی فراگیر در سطح کشور از یکم فروردین، امکان دریافت وجه و دیگر خدمات بانکی از تعداد زیادی از این خودپرداز‌ها با مشکل مواجه شد./صداوسیما