نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی :

مشکل آب شرب شرق مازندران با افزایش بودجه در سال ۱۴۰۲ رفع می شود

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: در سه سال گذشته۸۰ میلیارد تومان در حوزه تقویت تامین آب شرب هزینه شد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای در شرق مازندران، اظهار کرد: با در نظر گرفتن تراکم جمعیت و گستره طرح‌های مختلف، شاهد اجرای عادلانه توزیع و تخصیص اعتبارات به شهرهای شرق مازندران هستیم.

وی طرح نهضت مسکن ملی و اجرای آن را در ارتقای اشتغال جوانان مؤثر دانست و افزود: رونق و پایداری تولید مسکن در شهرها با افزایش تولید اشتغال برای جوانان و کاهش نرخ بیکاری همراه خواهد بود که از مهم‌ترین اهداف مسئولان کشور است.

شریعتی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح هادی اعتبار ۴۱ میلیارد تومانی اختصاص یافت تا پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه، اظهار کرد: با بهره‌برداری از فاز دوم بیمارستان امام حسین (ع) و بوعلی در شهرستان نکا و افزایش سطح کیفی ارائه خدمات بهداشتی درمانی، در این حوزه بالاتر از سطح نرمال کشور قرار می‌گیریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به افزایش سطح راندمان تولید و برقراری پایداری در شبکه برق منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: با احداث چهار واحد جدید گاز سوز در نیروگاه شهید سلیمی نکا و وارد شدن این واحدها، نیروگاه نکا به مدار تولید خواهد رسید.

شریعتی افزود: با وارد شدن این واحدهای جدید شاهد کاهش به کارگیری مازوت به عنوان سوخت جایگزین و اثرات زیان‌بار زیست محیطی آن خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اقدامات مؤثر در حوزه‌ توسعه‌ی راه‌های روستایی در شرق مازندران، خاطرنشان کرد: با اجرای آسفالت و بهسازی جاده‌ای و اعتبار ۱۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این حوزه شاهد افزایش کیفیت راه‌های جاده‌ای روستایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای حوزه راه و شهرسازی در شهرستان بهشهر ۸۸ میلیارد تومان، نکا ۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و گلوگاه ۲۳ میلیارد تومان هزینه صرف شد، گفت: یکی از مشکلات جدی در شرق مازندران موضوع آب شرب است، در سه سال گذشته۸۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شد و با پیگیری‌های انجام شده خواستار افزایش بودجه سال ۱۴۰۲ و کاهش مشکل آب شرب هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: با هدف افزایش کیفیت آب شرب در شرق مازندران، عملیات اجرایی تصفیه خانه سد گلورد با تخصیص اعتبار حدود ۳۰۰ میلیارد تومان وارد مرحله اجرا خواهد شد.

نماینده مردم شرق مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، خاطرنشان کرد: امسال با تخصیص ۱۴۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتباری با هدف ارتقاء سطح داده‌ها و زیر ساخت‌های حوزه فناوری و مخابرات در شرق مازندران شاهد اجرای پروژه‌های لازم در این زمینه بودیم.