مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران؛

مشکلی در تامین کالاهای اساسی در مازندران وجود ندارد

حرف آنلاین: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی در سطح استان وجود ندارد و تمهیدات مورد نیاز از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

سید جابر کریمی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در راستای سیاست دولت در حذف ارز ترجیحی و ایجاد آرامش روانی و ثبات در بازار و در واقع حذف رانت از برخی از مجموعه‌های بزرگ طرح افزایش قیمت برخی از کالاها اجرا شد.

وی افزود: در حال حاضر ما در بحث تامین نیازهای ضروری د اساسی خانوارها مشکلی نداریم، روغن به اندازه کافی موجود است، حدود ۲ هزار تن روغن خوراکی با دستور استاندار از انبارهای شرکت کشت و صنعت شمال خارج شده و در حال تخلیه و ارسال به شهرستان‌ها و سایر استان‌ها است.

وی با بیان اینکه برای تامین گوشت مرغ هم مشکلی نداشتیم، تصریح کرد: در شب گذشته حتی در زمان تعطیلی کشتارگاه‌ها باز بودند و حدود ۱۰۰ تن مرغ کشتار شد هم برای تهران و هم برای داخل استان ارسال خواهد شد.

کریمی ادامه داد: همچنین هزار و ۲۰۰ تن مرغ منجمد توزیع خواهد شد که امروز ۴۰۰ تن آن در سطح استان با قیمت مصوب در حال توزیع است، شکر و سایر کالاهای اساسی هم به اندازه کافی در بازار موجود است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران یادآور شد: خواهشمان از مردم این است که به شیطنت‌های رسانه‌های بیگانه و حواشی توجهی نداشته باشند چرا که هیچ مشکلی در تامین کالای اساسی وجود ندارد.

این مسئول در خصوص توزیع ۲ هزار تن روغن، گفت: در این باره قبل از این اتفاقات پیش بینی و برنامه‌ریزی صورت گرفته بود و حدود ۴ هزار و ۶۰۰ تن منجمد ذخیره شده در استان داریم، روغن بیش از این مقدار داریم، این روغن احتکار نبوده و تمهیدی از طرف وزارت صمت و جهاد برای مدیریت بازار در این ایام بود.