مشارکت بانوان در کارآفرینی و اشتغالزایی ستودنی است

نوشهر – خبرنگار حرف: جشن بزرگ‌سالروز میلاد بزرگ بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه س ، گرامیداشت روز زن و مقام مادر با حضور مسئولین شهرستانی و جمع کثیری از بانوان برگزار شد. فرماندار نوشهر در این مراسم بیان داشت؛ در چنین نشست‌هایی که تعریف و کارکرد خاص خود را دارد باید جشن از فضای […]

4

نوشهر – خبرنگار حرف: جشن بزرگ‌سالروز میلاد بزرگ بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه س ، گرامیداشت روز زن و مقام مادر با حضور مسئولین شهرستانی و جمع کثیری از بانوان برگزار شد.

فرماندار نوشهر در این مراسم بیان داشت؛ در چنین نشست‌هایی که تعریف و کارکرد خاص خود را دارد باید جشن از فضای بسته فراتر رفته و تعریف و مصداق عمومی تری پیدا کند و حتی مباحث مطرح شده در آن باید ماهیت جشن داشته باشد.

صفرنژاد یکی از بهترین و سالم‌ترین مدیریت ها را مخصوص بانوان ارزشی دانست و بهره بردن از تخصص و توان بانوان را یک طرح با چشم اندازی دشوار اما شدنی توصیف کرد.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه متاسفانه فضای سیاسی بر دیگر عرصه ها سایه افکنده و فرصت های طلایی بسیاری را از دست دادیم اشاره کرد: در عمر اجرایی خود در مدت تصدی نمایندگی دولت در شهرستان نوشهر ، شاهد اتفاقات مثبتی بودم که نمونه آن مشارکت فعال بانوان، علی الخصوص سرپرست خانوار در قالب کارآفرینی و اشتغال زايي بوده است.

صفرنژاد تصریح کرد: دهه فجر نمونه ی نه چندان دور این فعالیت سازنده بعنوان گواه این مدعاست و می توان با تعبیه نمایشگاه دائمی جهت عرضه فعالیت های بانوان ، شاهد اتفاقات سازنده ای بود .

فرماندار نوشهر ادامه داد: اخیرا در زمینه ورزشی نیز شاهد مراسمی تحت عنوان تقدیر از زنان قهرمان و مدال آور شهرستان بودیم. واقعا قابل تقدیر است که چنین ظرفیت بالقوه ای در شهرستان وجود داشته و این امر جز با حمایت و پشتیبانی مادی و اعتباری به بار نخواهد نشست .

صفرنژاد ادامه داد: مسلما نیروی انسانی فعال بخش مهمی از پویایی و تحرک در بخش ورزش بانوان است اما همه ی موضوع به این مورد خلاصه نمی شود و حمایت همه جانبه مدیران و فعالان این عرصه را می طلبد.

وی اظهارداشت: از دیگر نمونه های مشارکت فعال بانوان ، حضور بانوان تحصیل کرده و فعال شاغل در ادارات است. در تمامی بازدیدهایی که از ادارات داشته ام همیشه سطح تحصیلات و مساله بومی بودن مساله ای بود که تقریبا از تمامی کارمندان جویا شدم . خوشبختانه در ادارات شهرستان نوشهر پتانسیل بسیار بالایی بمنظور استفاده از این فرصت وجود دارد که باید با مدیریت صحیح و برنامه ریزی ، استعدادها کشف و بالفعل شود .

شایان ذکر است: در پایان از بانوان فعال شهرستان در عرصه های مختلف قدردانی شد.