مشارکت اجباری یا اختیاری !
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: به صراحت اعلام شد که دریافت وجه در هنگام ثبتنام دانشآموز ممنوع است اما برخی مشارکت را با دریافت وجه اجباری یکسان میدانند. عسگری نیکزاد در پاسخ به اینکه چرا در ابتدای سال اعلام میکنید که هنگام ثبتنام از خانوادهها وجهی دریافت نشود اما رویه دریافت وجه با قرائت […]

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: به صراحت اعلام شد که دریافت وجه در هنگام ثبتنام دانشآموز ممنوع است اما برخی مشارکت را با دریافت وجه اجباری یکسان میدانند.
عسگری نیکزاد در پاسخ به اینکه چرا در ابتدای سال اعلام میکنید که هنگام ثبتنام از خانوادهها وجهی دریافت نشود اما رویه دریافت وجه با قرائت دیگری همچون مشارکت خانواده در طول سال استمرار دارد این دوگانگی که باعث گله خانوادهها شده است را چطور مدیریت میکنید، اظهار کرد: به صراحت اعلام شد که دریافت وجه در هنگام ثبتنام دانشآموز ممنوع است.وی ادامه داد: وضعیت مالی دولت را همه میدانند مشارکت خانوادهها در چنین موقعیت اقتصادی نیاز است.
نیکزاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آموزش و پرورش مازندران همیشه از کمبود نیروی انسانی و اعتبار اندک گلهمند است اما در ارزیابی شاخصهای کمی و کیفی رتبه برتر را کسب میکند چطور توانستید این کاستیها را برای ارتقای سطح آموزشی مدیریت کنید، اظهار کرد: اینکه در حال حاضر وضع مالی دولت خوب نیست بدیهی است اما شاخصهای آموزش و پرورش تعریف شده و در لحظه عنوان نمیشود؛ اگر کمبودی هم است برای همه دستگاههای اجرایی است.
وی با بیان اینکه آنچه برای ما مهم است رسالتی است که باید با تمام توان به اهداف مشخص شده برسیم، افزود: آموزش و پرورش مازندران در اعتبارات عمرانی سهم اندکی داشت و برای جبران کمبودها خیران به کمک ما آمدند.
نیکزاد در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه در قبوض عوارض شهرداری سهمی برای آموزش و پرورش قائل شدهاند آیا تاکنون این میزان سهم به شما تعلق گرفته و توانسته مشکلات مالی آموزش و پرورش را مرتفع کند، گفت: از محل قبوض عوارض شهرداریها 5 درصد برای آموزش و پرورش تعیین شده است که برای توسعه فضای آموزشی تعریف شد و یکسری هم از محل سود بانکی، اما هرکدام قرائت مختلف دارد تفاوت قرائت سبب میشود که تاکنون به سهم خود در این دو بخش نرسیم به عنوان مثال سود بانکی باید بعد از پایان سال مالی محاسبه شود در حالیکه تاکنون به این میزان سهم در مازندران دست نیافتیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اختلافاتی بین آموزش و پرورش مازندران و اداره اوقاف در شهرستانها وجود دارد که شنیده شد شکایت به دستگاه قضا هم رسیده است این موضوع چگونه در استان مدیریت شد، تصریح کرد: تداخل منافع داریم اما تاکنون اختلاف جدی که مبنای شکایت داشته باشد نداشتیم.
نیکزاد در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر تعیین و تکلیف مربیان پیشدبستانی گفت: تعیین و تکلیف مربیان و هرگونه جذب نیرو براساس ضوابط و قانون است اگر ساعت حقالتدریس به ما بدهند طبق نیاز جذب انجام میشود این در حالی است که تاکنون 511 نفر جذب شدند و 763 نفر ماندند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تغییر و تحولات در آموزش و پرورش که مبنای سیاسی داشت در دوره شما ادامه مییابد، افزود: اگر تغییر و تحولی باشد برای ما معیار کار و تخصص است عوامل بیرونی تاثیری بر سیاست ما ندارد و تاکنون نگاه سیاسی اعمال نشد زیرا همه ما نیروهای همین دولت هستیم تغییرات زیادی ایجاد نمیکنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه شعار اجرای عدالت آموزشی داده میشود اما در اجرا مدارس خاص از فضای آموزشی مناسب و معلمان دارای رتبه بالا برخوردارند این مزایا در مدارس دولتی عادی حاشیه شهر و دور دست دیده نمیشود، بیان داشت: در مدارس خاص ما شاهد مشارکت خانوادهها هستیم اما این طور نیست که مدارس عادی، دولتی و یا حاشیه شهرها را ندیده باشیم مدارس نوبنیاد و یا در نکا و چند شهر دیگر از نظر فضای آموزشی و سیستم تعلیم و تربیت مورد توجه است.
این مسئول در پاسخ به آخرین سوال فارس مبنی بر اینکه چرا خیران مدرسهساز را به سمت بهسازی فضای آموزشی مدارس حاشیه شهر هدایت نمیکنید، خاطرنشان کرد: خیران به محدوده جغرافیایی در ساخت و ساز مدارس کاری ندارند نیتشان توسعه فضای آموزشی است.
نیکزاد با اعلام اینکه مشکل ما در حاشیه شهرها فضای آموزشی نیست، افزود: در حاشیه شهرها تراکم آموزشی پایین است بیشتر مشکلات این مناطق آسیبها اجتماعی است که تهدید میکند.وی یادآور شد: از خیران دعوت میکنیم بهجای مدرسهسازی به سمت مدرسهیاری بروند تا تجهیزات و امکانات آموزشی و تربیتی تکمیل شود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0