مسابقات مهارت شغلی منطقه شمال كشور با میزبانی توزیع برق مازندران برگزار شد

مدیر عامل شرکت توزیع بر مازندران گفت: دومین دوره مسابقات مهارت شغلی منطقه شمال کشور در ساری با حضور هفت شرکت توزیع تهران، قزوین، البرز، گیلان، گلستان و غرب مازندران برگزار شد.

به گزارش حرف آنلاین؛ مهندس حسینی کارنامی، مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران ، از برگزاری دومین دوره مسابقات مهارت شغلی طی روزهای 22 تا 25 مهرماه به میزبانی شرکت توزیع برق مازندران خبر داد و اظهار کرد: در این دوره از مسابقات هفت شرکت توزیع تهران، قزوین، البرز، گیلان، گلستان و غرب مازندران شرکت می‌کنند.

حسینی افزود: این دوره از مسابقات در راستای توسعه مهارت‌های فنی و شغلی نیروهای فعال در بخش‌های مختلف توزیع نیروی برق کشور و ایجاد انگیزش و شکوفایی مهارت‌ها و تعیین افراد ماهر و نخبه در این صنعت برگزار شد.

وی درباره اهداف برگزاری این دوره از مسابقات تصریح کرد: این دوره از مسابقات به منظور ایجاد انگیزه، افزایش دانش و مهارت بین همکاران شرکت توزیع برق، آموزش عملی افزایش کیفیت کار، آشنایی نیروی کار با تجهیزات نوین و بکارگیری دستورالعمل واحد در شرکت‌های توزیع برق اجرا شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران، یادآور شد: در این دوره از مسابقات افراد در  سه رشته  نصب انشعاب مشترکین تکفاز و سه فاز، احداث کابل خودنگهدار فشار ضعیف و جایگزینی کابل خودنگهدار با سیم  به رقابت پرداختند.

این مسئول به اهمیت جایگاه سیمبانان در صنعت برق کشور و بر ضرورت حمایت بیشتر از این نیروهای خدوم و زحمتکش تأکید داشت و عنوان کرد: همکارانی که در مراکز برق فعالیت دارند علیرغم همه سختی‌ها و مشکلاتی که در مسیر کار با آن مواجه هستند اما صادقانه و خلاصانه به مردم کشورمان خدمت رسانی می‌کنند.

حسینی کارنامی با اشاره به اینکه تعداد مشترکان برق تحت مدیریت شرکت توزیع برق مازندران یک و نیم میلیون مشترک است که از این تعداد مشترکان برق استان، 75 درصد مشترکان خانگی هستند، گفت: خوشبختانه امسال با یک برنامه‌ریزی صحیح بخشی از مشکلات این اداره رفع شد و هیچ خاموشی برای مشترک خانگی و تجاری در اوج مصرف برق تابستان امسال مشاهده نشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران، گفت: استان مازندران دارای دو شرکت توزیع برق مستقل است که محدودیت جغرافیایی شرکت توزیع برق مازندران از گلوگاه تا آمل و فریدونکنار است که 18 شهرستان را در برمی‌گیرد.

این مسئول، توضیح داد: طول شبکه 20 کیلو ولت شرکت توزیع برق مازندران تقریباً  14 هزار کیلومتر است و همچنین طول شبکه فشار ضعیف نیز به 18 هزار کیلومتر می‌رسد.

وی یادآور شد: تعداد ترانس‌های برق شرکت توزیع در مازندران 36 تا 38 هزار دستگاه است و شرکت توزیع برق مازندران ششمین شرکت توزیع کشور از نظر تعداد مشترکان را به خود اختصاص داد.