مرگ ۴۳ مازندرانی بر اثر مسمومیت با قرص برنج در سال جاری

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در چهار ماهه سال جاری ۴۳ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشت.

به گزارش حرف آنلاین ؛ دکتر علی عباسی افزود: در چهار ماهه سال جاری از کل فوتی های مسمومیت با  قرص برنج در استان ۲۵ نفر مرد و مابقی زن بودند.

وی با اشاره به اینه در این مدت شهرستان‌های بابل با  ۱۰ ، آمل با ۹ و ساری با ۷  فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات مسمومیت ناشی از قرص برنج را به خود اختصاص داده اند، اظهار کرد: این در حالی است که آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان های چالوس، نوشهر، سوادکوه و محمود آباد هر کدام یک فوتی گزارش شده است.

فروردین امسال بیشترین فوتی با قرص برنج

بر اساس این گزارش فروردین با ۱۳، اردیبهشت با ۱۱ و خرداد ۱۰مورد بیشترین فوتی و تیر با ۹ مورد کمترین فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه از شمار فوتی های ناشی از مسمومیت قرص برنج در استان ۲۲ نفر مجرد و مابقی متاهل بودند، افزود: سنین ۲۱ تا ۳۰ سال و سنین ۴۱ تا ۵۰ سال هر کدام با ۱۰ مورد بیشترین و سنین کمتر از ۱۶ سال با یک  فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است.

ضرورت اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج

عضو شورای قضایی مازندران خاطرنشان کرد: هر چند طی سال های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد.

این مسئول افزود: در صورت مصارف خاص قرص برنج باید آن را از مجاری مناسب تهیه و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.