مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

مردمی‌سازی برنامه‌های روز ملی مازندران تقویت خواهد شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه مردمی‌سازی برنامه‌های روز ملی مازندران تقویت خواهد شد ، اظهار کرد : باید از همه ظرفیت های مردمی برای بزرگداشت روز ملی مازندران استفاده کنیم.

فاطمه عربی : احسان آهنگر در نشست خبری روز مازندران گفت : برای اینکه همه مردم به نوعی درگیر برنامه روز مازندران شوند، چاره ای نداریم که از همه ظرفیت های مردمی برای بزرگداشت روز ملی مازندران استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه نیازمند فراهم سازی بستر مناسب و نقش آفرینی مردم هستیم، افزود : به لطف خدا در سال های قبل نیروهای خودجوش مردمی برای بزرگداشت این روز تلاش های زیادی کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

آهنگر با تاکید بر اینکه مردم دغدغه زیادی در حوزه هویت دینی و ملی مازندران داشتند ، خاطرنشان کرد : سال های سال این گروه ها وارد صحنه شدند و برنامه مختلفی را در اقصی نقاط استان حتی در خارج از استان داشتیم که امسال هم این برنامه ها تکرار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه مردمی سازی برنامه های روز مازندران تقویت خواهد شد ، اظهار کرد : امسال این احتمال را می دهیم که بتوانیم در عملیاتی سازی برنامه های گرامیداشت روز ملی مازندران ، ظرفیت های مردمی را به نحو احسن پای کار بیاوریم.

آهنگر با اذعان به اینکه سیزدهم آبان ماه ویژه برنامه لاله شو در رامسر برگزار می شود ، ادامه داد : نمایشگاه صنایع دستی در تنکابن و اجرای پیک امید در مناطق محروم استان را نیز در همان روز خواهیم داشت.

این مسئول با اعلام اینکه در روز چهاردهم آبان ماه برنامه محوری ما در روستای صالحان کجور نوشهر با حضورگسترده مردم ولایتمدار استان خواهد بود، تاکید کرد : غرب مازندران محل پیدایش حکومت علویان بوده است.

احسان آهنگر اظهار کرد : برنامه خاص آغاز حکومت علویان  را خواهیم داشت که مردم روستای صالحان آن را اجرا می کنند.

او گفت : در چهاردهم آبان ماه جشنواره رسانه خزر در چالوس ، جشنواره آوا و نوا در آمل ، جشنواره روز ملی مازندران در بندپی و جشنواره کئی پلا در ساری برگزار خواهد شد که تا نوزدهم آبان ماه به همراه برنامه های فرهنگی هنری در استان ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد : پانزدهم آبان ماه ویژه برنامه تکریم از استاد محمدرضا اسحاقی را در شهرستان بهشهر با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه خواهیم داشت.

وی افزود : ویژه برنامه فریشو در فریدونکنار ، همایش ملی تاریخی مازندران در دانشگاه مازندران بابلسر ، جشنواره نمایشی میرکا مازندرانی در بابلسر و جشن ملی مازرون در سوادکوه در پانزدهم آبان ماه برگزار می شود.

آهنگر با بیان اینکه تنوع برنامه ها بیشتر از برنامه های نام برده است و سعی کردیم برنامه های شاخص را در روز شمار قرار دهیم ، تصریح کرد : در شانزدهم آبان ماه جشنواره شعر طبری در سوادکوه برگزار می شود و عصرشعر طبری سرایان را در تنکابن ، جشنواره تیسا پلا در میاندورود و اردوگاه بادله و نمایشگاه خوشنویسی زندگی نامه هنرمندان را در قائمشهر خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه به دنبال برگزاری همایش تخصصی ویژه فرهنگ زیست محیطی توسط محیط زیست استان هستیم، خاطرنشان کرد : اگر این برنامه محقق شد در شانزدهم آبان ماه برگزار می شود.

احسان آهنگر ذکر کرد : در هفدهم آبان ماه محفل شعر شورم را در محمودآباد خواهیم داشت و دومین همایش مرغ آهیل در گلوگاه و نشست علمی تخصصی زبان طبری با محوریت هویت بخش زیست بوم ، بسترسازی فرهنگ و حوزه هنری مازندران برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد : همایش نویسندگان و مولفین حوزه مازندران که یک همایش تخصصی است در بابلسر برگزار می شود و جشنواره آداب و رسوم طبرستان را در بهشهر و نمایشگاه تصویری اسناد ملی مازندران را در بابلسر خواهیم داشت.

وی ادامه داد : در روز هجدهم آبان جشن ویژه روز مازندران در بهشهر برگزار می شود و جشنواره بازی بوردکا در جویبار ، جشن ملی مازندران در رویان ، گرامیداشت روز ملی مازندران در مرزن آباد ، اختتامیه جشنواره ونوشه و آیینه نگار، جشن طبری در نکا و آئین های سنتی مازندران را در ارطه را خواهیم داشت.