مراسم معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران برگزار شد

حرف آنلاین: آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران که در استانداری برگزار شد، از روح الله سلگی به‌عنوان یک شخصیت فرهیخته و شناخته‌شده در سطح ملی یاد و اظهار کرد: آقای سلگی از خانواده شهید هستند، امیدواریم که موفق عمل […]

حرف آنلاین: آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران که در استانداری برگزار شد، از روح الله سلگی به‌عنوان یک شخصیت فرهیخته و شناخته‌شده در سطح ملی یاد و اظهار کرد: آقای سلگی از خانواده شهید هستند، امیدواریم که موفق عمل کنند و مازندران‌شناسی را زودتر و بهتر تمرین کنند.

وی با بیان اینکه هر استان مسائل خاص و پیچیده مربوط به خود را دارد، افزود: مسئولان سیاسی استان با ریل‌گذاری درست میتوانند با کمک به استاندار قدم‌های خوبی را بردارند، تا تدبیر امور با محوریت رضایت خداوند و خادمان با کمترین تنش صورت بگیرد.

محمدی لائینی همچنین عنوان کرد: در هر حال امیدواریم قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم، جا دارد از ستاد ملی مقابله با کرونا بخواهیم برای راهپیمایی ۲۲ بهمن تصمیم درستی بگیرد.

*اولیتمان معیشت مردم و توسعه اقتصادی مازندران است

در ادامه مراسم، استاندار مازندران با اشاره به کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی ایران، یادآور شد: اینکه آیا انقلاب به اهدافی که امام راحل ترسیم کردند رسید مهم است، در این راستا باید به چند شاخص توجه کنیم.

محمود حسینی پور گفت: اولین شاخصه مهم حکومتی امنیت است، اگر بخواهیم شاخص امنیت را در حوزه داخلی و بین‌المللی مورد سنجش قرار بدهیم به این نتیجه می‌رسیم که باوجود این همه توطئه‌ها در اوج اقتدار و امنیت درونی قرار داریم، انقلاب در حوزه بین‌الملل نیز نه تنها اقتدار امنیتی را در مرزهای جغرافیایی خودمان بلکه برای کشورهایی که مورد تعرض جریانات خارجی قرار گرفتند برقرار کرد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه آمریکایی‌ها سال‌های سال با قدرت و ثروت سعی داشتند امنیت خودشان را تامین کنند ولی نتوانست، ما در حوزه تولید علم و تکنولوژی جزو پنج کشور اول دنیا هستیم.

حسینی پور یادآور شد: ما در بحث بهداشت و درمان امنیت بهداشتی درونی را تامین کردیم، در همین بحران کرونا بسیاری از ساختارهای کشورهای توسعه‌یافته فرو ریخت، همچنین ما در بسیاری از شاخصه‌های تولید علم در دنیا در مرزی قرار گرفتیم که از دیدگاه استکبار جهانی عبور از خط قرمز محسوب می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه ما در حوزه اقتصاد عقب ماندیم، خاطرنشان کرد: علت روشنش این است که ما در همه حوزه‌هایی که پیشرفت داشتیم قاسم سلیمانی‌ها داشتیم جز در اقتصاد! متاسفانه اقتصاد ما تحت تاثیر تفکرات لیبرالی و غرب‌گرا بود و شاهد توسعه آنچنانی در این بخش نیستیم.

این مسئول عدم توسعه اقتصادی را نقطه ضعف جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: در حوزه اقتصاد همیشه نگاه به کدخدا بود که وضعیتمان شد این! امیدواریم با نگاه رییس جمهور محترم و محبوب که همان نگاه حاج قاسم است به لطف الهی بتوانیم از مرزهای توسعه اقتصادی عبور کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: توسعه اقتصادی بدون توسعه سیاسی محقق نخواهد شد حتما مقدمه و بستر منوط بر توسعه سیاسی است، مازندران یکی از عظیم‌ترین بسترهای توسعه اقتصادی کشور را داراست، اما شاهد این هستیم که این گنجینه طبیعی حتی نتوانست همسو با دیگر استان‌های کشور حرکت کند‌.

حسینی پور با اشاره به دلایل متعدد عقب‌ماندگی توسعه اقتصادی در مازندران، اعلام کرد: با اینکه از یک نیروی انسانی باهوش با تفکر انقلابی مواجه هستیم ولی استان نتوانست در توسعه اقتصادی خودش را پیدا کند، یکی از عوامل اصلی برخی از تنگ‌نظری‌ها در بعضی از حوزه‌ها است و قدرت تخریب بالایی است که به سرعت میتواند موانع جدی ایجاد کند.

استاندار مازندران ادامه داد: بحث بندرامیرآباد به‌عنوان یک پایانه مهم را با یک بهانه رها کردند، ما در مازندران یک خانواده هستیم نباید اجازه بدهیم که یک سری تفکرات توسعه استان را به عقب براند، متاسفانه در برخی حوزه‌ها نگاه دین‌مدارانه وجود ندارد، ما مسئولیت داریم.

این مسئول با بیان اینکه بخش محدودی فضای استان را مسموم می‌کنند و به دروغ مباحثی را در فضای مجازی رها می‌کنند، اظهار کرد: من عاجزانه درخواست می‌کنم دست به دست دهیم ما در شرایطی هستیم که به تعامل نیاز داریم، با بستری که در استان وجود دارد مهمترین مسئله باید معیشت مردم باشد، همه باید روی این موضوع تمرکز کنیم، معیشت و رشد توسعه اقتصادی رو اولویت قرار دهیم.

وی از رسانه‌ها به‌عنوان مهمترین شاخص‌های توسعه سیاسی هستند، خطاب به اصحاب رسانه گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم اسباب توانمندسازی نقد منصفانه برای توسعه استان را فراهم کنند، ولی کسانی که بی‌جهت بخواهند فضای استان را مسموم کنند موانع رشد توسعه اقتصادی هستند.

حسینی پور از تعامل بسیار خوب مدیران، روسا و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی استان با مرکز خبر داد و اذعان داشت: همه مسئولان دغدغه این را دارند که از عقب‌ماندگی توسعه استان به سرعت عبور کنند، ما به مردم عزیز مازندران قول می دهیم که با همین وحدت و همدلی همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد اتفاقات خوب باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه این روزها موضوعاتی مبنی بر اینکه چرا مدیران از خارج استان انتخاب شدند با اینکه در داخل ظرفیت‌های خوبی داریم، یادآور شد: ظرفیت‌های انسانی مازندران فوق العاده است که در پست‌های حساس ملی مشغول فعالیت هستند، اما اینکه چرا به این انتخاب رسیدیم، قبل از این سه گزینه برای معاونت درنظر گرفتیم، اما واقعیت مسئله این است که نیروهای درونی استان به شدت نسبت به آن سه گزینه حساسیت نشان دادند.

این مسئول ادامه داد: ما با این‌ نگاه که بتوانیم در این عرصه و با توجه به اینکه رقابت‌های سیاسی بین جریانات داخل استان که به شدت فعال است، نیرویی که در این عرصه از تجربه کافی برخوردار است و اینکه استان مازندران نیازمند تحولات اساسی در توسعه سیاسی است از وجود آقای سلگی که کمترین کسی است که نامشان را نشنیده باشد بهره بگیریم.

وی از لشکر ۲۵ کربلا به‌عنوان یک لشکر خط‌شکن پیروز در طول دوران دفاع مقدس از خودش خاطرات به‌یادماندنی به‌جای گذاشت، یاد و تاکید کرد: شما ببینید در طول این سال‌ها فرمانده لشکر کمتر پیش میآمد که از استان مازندران باشد و ما کم نداشتیم از مازندرانی‌ها که در جای جای استان فرماندهی کلان داشتند این را نباید نقطه ضعف بلکه باید نقطه قدرت ببینیم ولی شرایط استان به‌گونه ای است که شاید نتوانیم از این ظرفیت‌های انسانی به نحو شایسته استفاده کنیم که امیدواریم آن روز هم فرا برسد.