مدیر منطقه ۶ مجمع عالی نخبگان استان مازندران منصوب شد

جلسه معارفه سعید محمدپور به‌عنوان مدیر منطقه ۶ مجمع عالی نخبگان استان مازندران (شهرستان‌های عباس‌آباد، تنکابن و رامسر) با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن، رئیس و اعضای شورای مرکزی مجمع عالی نخبگان استان مازندران، جمعی از مسئولان ادارات، نهادها و نخبگان علمی، اجتماعی و کارآفرینان منطقه در فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن برگزار […]

جلسه معارفه سعید محمدپور به‌عنوان مدیر منطقه ۶ مجمع عالی نخبگان استان مازندران (شهرستان‌های عباس‌آباد، تنکابن و رامسر) با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن، رئیس و اعضای شورای مرکزی مجمع عالی نخبگان استان مازندران، جمعی از مسئولان ادارات، نهادها و نخبگان علمی، اجتماعی و کارآفرینان منطقه در فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن برگزار شد.

حسینی‌جو فرماندار ویژه تنکابن در این جلسه با اشاره به اینکه نخبگان باید بیش‌ازپیش وارد حوزه‌های تصمیم‌سازی شوند، افزود: پیوند بین نخبگان فکری و نخبگان اجرایی از حلقه‌های مفقوده‌ای است که انتظار می‌رود مجمع عالی نخبگان بتواند در این زمینه ورود پیدا کند.وی گفت: واقعیت موضوع این است که ما اگر می‌خواهیم همچون کشورهای توسعه‌یافته در مسیر توسعه گام‌های مؤثری برداریم باید به ظرفیت فکری نخبگان بیشتر توجه کنیم. حسینی جو اضافه کرد: هرچند به لحاظ ساختاری دچار ضعف‌هایی در این زمینه هستیم اما باید تلاش کنیم برنامه‌های نخبگان را به سمت عملیاتی شدن ببریم. وی اظهار امیدواری کرد با داشتن یک نقشه راه منسجم و ایجاد فرایندهای مرتبط با آن شاهد تحولات مؤثرتری در منطقه و استان باشیم.

جوانی رئیس مجمع عالی نخبگان مازندران نیز بابیان اینکه نخبگان باید دین خود را به جامعه ادا کنند، گفت: بزرگ‌ترین کاری که نخبگان باید انجام دهند حل مسائلی است که جامعه با آن‌ها روبروست. بنابراین یکی از مهم‌ترین رویکردهای مجمع عالی نخبگان این است که از ظرفیت نخبگان در جهت توسعه منطقه استفاده شود. وی با اشاره به بخش‌های مختلف فعالیت مجمع عالی نخبگان، رویکرد تخصصی به موضوعات را از مهم‌ترین دغدغه‌های آن مطرح کرد.

*عدم استفاده از ظرفیت‌های نخبگی

سعید محمدپور مدیر منطقه ۶ مجمع عالی نخبگان مازندران نیز در ادامه با اشاره به اینکه به لحاظ ظرفیت نخبگی در سطح مطلوبی هستیم اما به لحاظ استفاده از این ظرفیت چندان موفق نبوده‌ایم، گفت: افق‌های برنامه‌ریزی بلندمدت زمانی جوابگوی نیازهای ما خواهد بود که حتماً برنامه‌های عملیاتی مرتبط با آن را در کوتاه‌مدت نیز تعریف کنیم.

وی افزود: استفاده ابزاری از نخبگان باید تبدیل به استفاده عملیاتی شود. این استاد دانشگاه بابیان اینکه بار معنایی نخبگی بسیار مسئولیت آور است، گفت: بزرگ‌ترین هنر ما اتصال بین بدنه عناصر اجتماعی است و نخبگان می‌توانند این ظرفیت را ایجاد کنند.

وی ضمن دعوت از همه نخبگان منطقه‌ای برای کمک به توسعه منطقه‌ای و استانی اشاره کرد: فارغ از هر نوع گرایش سیاسی، اجتماعی و … باید به بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های منابع انسانی بیاندیشیم و برای این امر همه باید وارد میدان عمل شوند.