مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران؛

رشد متوسط جمعیت مازندران از میانگین کشوری پایین‌تر است

حرف آنلاین: مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران گفت: جمعیت مازندران از لحاظ رو به کاهش است و رشد متوسط جمعیت استان مازندران حدود ۱/۰۵ بوده و آمار کشور ۱/۲۵ است که جای تامل دارد.

سید اسماعیل هاشمی مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران در نشست وزیر اقتصاد با مجمع نمایندگان و فعالان اقتصادی مازندران با اشاره به داشبورد اقتصادی استان، اظهار کرد: تولید ناخالص داخلی مازندران با ۱۶۱ هزار میلیارد تومان رتبه هشتم در کشور را داراست.

وی افزود: مازندران در بخش کشاورزی سهم ۲۱ درصد دارد در حالی که میانگین کشوری ۸ درصد است در این بخش رتبه اول و در بخش خدمات رتبه ششم را دارد، از لحاظ شاخص اصلی توسعه در دنیا عدد استان برپایه اعداد رسمی مرکز آمار ایران ۰/۷۸ است و به لحاظ عددی هم‌تراز با روسیه و بلاروس است.

هاشمی یادآور شد: جمعیت استان از لحاظ رو به کاهش است و رشد متوسط استان مازندران حدود ۱/۰۵ بوده و آمار کشور ۱/۲۵ است که حائز اهمیت است، مازندران به لحاظ درآمد نسبت به افراد ۴۷ میلیون تومان به ازای هر ایرانی است در حالی که در کشور این عدد ۵۹ میلیون تومان است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی همواره مدنظر استاندار مازندران بود ۳۰ طرح از ۹۷ میلیون دلار جذب شده است، به ۱۰ پروژه در یک و نیم سال گذشته مجوز داده شد.

این مسئول یادآور شد: استان مازندران به لحاظ شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در جذب سرمایه‌گذار ۳/۲ است.