پرستارانی که یک شبه وضعیتشان تغییر کرد

حرف آنلاین: اجرای طرح نظام سلامت یکی از اقدامات دولت برای بهبود وضعیت درمان و خدمات بهداشتی و درمانی بود که به همین منظور بسیاری از مراکز دانشگاهی اقدام به جذب پرستار کردند، در این میان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با برگزاری آزمون پرستاری اقدام به کادر درمانی خود کرده اما پرسش‌هایی را برای […]

حرف آنلاین:

اجرای طرح نظام سلامت یکی از اقدامات دولت برای بهبود وضعیت درمان و خدمات بهداشتی و درمانی بود که به همین منظور بسیاری از مراکز دانشگاهی اقدام به جذب پرستار کردند، در این میان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با برگزاری آزمون پرستاری اقدام به کادر درمانی خود کرده اما پرسش‌هایی را برای متقاضیان به‎وجود آورده‌ است.

آزمون جذب پرستاری، 6 تیرماه امسال برگزار شد و یک هفته قبل از برگزاری آزمون بر اساس اطلاع‌رسانی قرار شد نیروها به‎صورت قرادادی جذب شوند اما 48 ساعت قبل از برگزاری آزمون اعلام شد جذب نیروها به‌صورت شرکتی است و در صورت انصراف، هزینه ثبت‌نام برگردانده می‎شود.

شهریور ماه امسال نتایج اولیه آزمون جذب پرستاران اعلام و برای نیروها به‌صورت پیامک ارسال شد تا مدارک به گزینش ارسال شود.

اواخر آذر ماه نیروها برابر ظرفیت تأیید شد و این نیروها از اوایل دی ماه مشغول به‎کار شدند که آنچه در این بین مهم است؛ مشخص نبودن وضعیت این تعداد نیروها است چرا که در حال حاضر مشاهده شده یک‎سری نیروهای دیگر در حال جذب هستند، بدون اینکه در آزمونی شرکت کرده باشند.

حسین لازری، رئیس نظام پرستاری مرکز مازندران  درباره نارضایتی پرستاران تازه جذب شده از وضعیت کاری و استفاده از مزایای ضروری که باید به پرستاران تعلق گیرد، گفت: پرستارانی که از طریق آزمون جذب شدند، همه از وضعیت خود راضی هستند.

وی با بیان اینکه هنوز شکایتی درباره حقوق و مزایای پرستاران نداشتیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه از نزدیک با نیروها در ارتباط هستم، چنین موضوعی مشاهده نشده است.

رئیس نظام پرستاری ساری تصریح کرد: استخدام نیرو در راستای خدمت‌رسانی بهتر به بیماران است تا کمبود پرستار جبران شود.

لازری با اشاره به امنیت شغلی برای پرستاران، افزود: در حال حاضر پرستاران از حقوق و مزایای لازم برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه پرداخت حقوق نیروهای شرکتی در حال انجام است، بیان کرد: تعداد محدودی جذب شدند و برخی نیز در مرحله گزینش و آغاز به‎کار هستند.

بابعلی آزادیان، مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در گفت‌وگو گفت: 552 نفر از مراحل مختلف از طریق آزمون از اول آذر ماه امسال جذب شدند که قرارداد آنان به‌صورت شرکتی است.

وی هدف از جذب نیروهای شرکتی را حفظ نیروهای کارآمد و حذف نیروهای فاقد توانمندی لازم عنوان کرد و یادآور شد: این موضوع در سطح کشوری است.

مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره مزایای نیروهای شرکتی، از جمله استفاده از مرخصی زایمان، خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند برابر قانون اداره کار از مرخصی زایمان و سایر مزایا برخوردار شوند.

آزادیان افزود: طرح کارانه و قوانین بهره‌وری، مشمول این پرستاران شده، همچنین زیرمجموعه اداره کار هستند و این قوانین نیز برای‎شان اعمال می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تمامی نیروها مشغول به‎کار شدند، گفت: تنها تعداد محدودی شروع به‎کار نکردند که به دلیل اینکه برخی بیمارستان‌ها جذب نیروی زیادی داشتند، این امر مرحله به مرحله در حال انجام است.

مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره کسر شدن حقوق این پرستاران، بیان کرد: با توجه به اینکه حقوق این پرستاران در حساب مشترک دانشگاه علوم پزشکی و شرکت مرتبط واریز می‌شود، هیچ دخل و تصرفی صورت نمی‌گیرد.

آزادیان ادامه داد: تا روز 15 اسفند ماه امسال تمامی این نیروها، مبلغی به‎عنوان علی‌الحساب دریافت کردند.

وی در پایان هدف از جذب این نیروها رفع مشکل کمبود نیرو و ارائه خدمت‎رسانی بهتر به مردم بیان کرد./فارس