محیط بان ، مرد عاشق طبیعت است

مراسم محیط بان نمونه امسال درقم میزبان جوانی بود از شهرستان بابل که با جان ودل عاشق طبیعت بوده وتمام توان خودرا برای حفاظت از محیط زیست به کاربسته است. یاسرزرین کمر متولد 1359 شهرستان بابل  بوده که کارش را از اردیبهشت ماه 1386در سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نیروی حراست شروع نموده و […]

مراسم محیط بان نمونه امسال درقم میزبان جوانی بود از شهرستان بابل که با جان ودل عاشق طبیعت بوده وتمام توان خودرا برای حفاظت از محیط زیست به کاربسته است.

یاسرزرین کمر متولد 1359 شهرستان بابل  بوده که کارش را از اردیبهشت ماه 1386در سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نیروی حراست شروع نموده و بعد از پنج سال  درسال 1391 به بابل انتقالی گرفته و به عنوان نیروی اداری مشغول خدمت در اداره حفاظت محیط زیست بابل شده است.عشق به محیط زیست و پایبندی به کار موجب شد تا این جوان ، لقب محیط بان برگزیده کشور را با خود به یدک بکشد.

این عاشق و دلداده طبیعت می گوید: پدر یک دختراست و همسرش به کار وکالت مشغول بوده و سالهاست با سختی های کار یک محیط بان کنار آمده و مشوقش درکارها بوده و با صبر و مهربانی محیط شاد وگرمی را برای خانواده اش فراهم کرده است.علاقه به طبیعت سبب شد برای ردیف محیط بانی درخواست بدهد و بعد ازمدتی به عنوان یک محیط بان فعالیت خود را در این حرفه آغازکرد.علت برگزیده شدن خود را بعنوان محیط بان نمونه کشوری عشق و علاقه فراوان به محیط زیست  می داند و می گوید:همین امر سبب شده تا به صورت شبانه روز از حیات وحش حفاظت کرده و دراین مدت با متخلفان زیادی برخورد کرده و کشفیات فراوانی بدست آوردم.

*شکارقو در ایمن آباد بابل

زرین کمرمی گوید: در دی ماه سال گذشته گزارشی مبنی برشکار قو دریافت نمودیم وبه همراه همکارم به روستای ایمن اباد به سمت منطقه شالیزاری رفتیم .در آن جا چهار بال  قو را شکارکرده بودند با دیدن این صحنه غم و ناراحتی بر چهره ام نشست  ،در ذهنم با خود کلنجار می رفتم که چگونه توانسته اند لوله های تفنگ خود را به سمت این قوها نشانه بروند  درحالی که  می توانستد ازصحنه درخشش نورخورشید بر روی این قوها و رقص پرواز شان بر روی سطح آب این آب بندان ها لذت برده ومیزبان شایسته ای برای قوهای مهاجر باشند.

شکارچی قوها را دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردیم. در نتیجه رای دادگاه که خردادماه امسال صادر شد این دو شکارچی قو به ترتیب یک سال و 3ماه حبس تعزیزی ومبلغ 48 میلیون ریال به عنوان جزای نقدی محکوم شدند.

زرین کمر از خاطره ای یاد می کند که یادآوریش برای دوستان و آشنایان لبخندرضایت برلبانش می نشاند.

وی در ادامه افزود : چندماه پیش در آب بندان های بابل  درحین گشت زنی یک شکارچی درکنار آب بندان  از فاصله 150 متر با یک اسلحه دیدم. لباس محیط بانی برتن  داشتم ، قدم هایم را  تندتر کردم ولی متعجب شدم که هرقدمی به سمت شکارچی برمی داشتم او پابه فرار نمی گذاشت. چراکه  اکثر شکارچیان در این مواقع وقتی محیط بان ها را از دور ببینند پابه فرار می گذارند. به چند قدمی شکارچی که رسیدم اسلحه خود راتحویل من داد.از اوسوال کردم چرا وقتی من رادیدی فرار نکردی؟ با آرامش گفت : من تابع قانون هستم وجرمی که انجام داده ام را می پذیرم واینکه شما هم به وظیفه خود عمل می کنید.

این محیط بان نمونه معتقد است باید از نیروهای جوان برای کار محیط بانی استفاده کرد ، کسانی این شغل را می پذیرند  علاوه برعشق و علاقه به طبیعت فیزیک بدنی و آمادگی جسمانی  خوبی داشته باشند چراکه  فعالیت در مناطق جنگلی سخت بوده وکسی که آمادگی جسمانی نداشته باشد در انجام وظایف محوله موفق نبوده است.