محور‌های سوادکوه و کندوان به سامانه‌های ثبت تخلف سرعت مجهز می‌شود

رئیس اداره مدیریت راه‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: محور‌های سوادکوه ، هراز و کندوان به سامانه‌های ثبت تخلف سرعت با قابلیت پلاک خوان تجهیز می‌شوند.

محسن هاشمی رئیس اداره مدیریت راه‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از تجهیز محور‌های سوادکوه و کندوان به سامانه‌های ثبت تخلف سرعت خبر داد و اظهار داشت: محور‌های سوادکوه و کندوان به سامانه‌های ثبت تخلف سرعت با قابلیت پلاک خوان در آینده‌ای نزدیک تجهیز خواهد تا از این طریق میزان تخلفات کاهش پیدا کند.

هاشمی با بیان اینکه سامانه‌های قدیمی نصب شده توسط پلیس در محور‌های هراز، سوادکوه و کندوان کیفیت و پایداری عمکردی لازم را جهت ثبت تخلفات تردد و پلاک خوانی وسایل نقلیه نداشتند، افزود: این اداره کل اقدام به تجهیز محور‌های ذکر شده با سامانه‌های نوین ثبت تخلف سرعت شده است.

وی تصریح کرد: در گام نخست سامانه‌های قدیمی پلیس جمع آوری شد و در محور هراز ۱۴ سامانه‌ به بهره برداری رسید و عملیات عمرانی نصب سامانه‌های جدید در محور‌های سوادکوه و کندوان از ابتدای امسال به تلاش شبانه روزی آغاز گردید و اکنون این سامانه‌ها آماده بهره‌برداری هستند.

رئیس اداره مدیریت راه‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران یادآور شد: ۱۱ سامانه در محور کندوان و ۱۶ سامانه در محور سوادکوه نصب شده است که این سامانه‌ها علاوه بر قابلیت ثبت تخلفات سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه در محل نصب سامانه‌ها، قابلیت محاسبه سرعت متوسط وسایل نقلیه بین دو سامانه را نیز دارد که این مورد سبب کنترل رفتار خاطره‌آمیز رانندگان در کل محور خواهد شد.