محصولات تولیدی مازندران سال گذشته چقدر کمبود وزن داشتند؟

مدیرکل استاندار مازندران گفت: درسال گذشته در بسته بندی محصولات تولیدی در مازندران لبنیات 2.36 درصد، مواد پروتئینی 3.5درصد و مواد شوینده 2.3 درصد کمبود وزن داشتند.

مدیرکل استاندار مازندران گفت: درسال گذشته در بسته بندی محصولات تولیدی در مازندران لبنیات 2.36 درصد، مواد پروتئینی 3.5درصد و مواد شوینده 2.3 درصد کمبود وزن داشتند.

به گزارش حرف آنلاین، محمد ملاعی پور گفت: در بسته بندی لبنیات مازندران کمبود وزن از متوسط ۲.۳۶ درصد سال گذشته امسال به ۱.۳۶ درصد کاهش یافته است.

‌وی افزود:  با تداوم اجرای طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده های بسته بندی شده در استان در مجموعه میانگین درصد کمبود کمیت نامی در نمونه های مردود شده در واحد های تولیدی در حال کاهش است

این مسئول تصریح کرد: این که در بررسی های انجام شده ۳.۵ درصد کمبود وزن مواد پروتئینی در بسته بندی وجود داشته باشد، اجحاف در حق مصرف کنندگان است.

وی با بیان این که در بسته بندی لبنیات مازندران کمبود وزن از متوسط ۲.۳۶ درصد سال گذشته امسال به ۱.۳۶ درصد کاهش یافته است، ادامه داد:‌ با تداوم اجرای طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده های بسته بندی شده در استان در مجموعه میانگین درصد کمبود کمییت نامی در نمونه های مردود شده در واحد های تولیدی در حال کاهش است.

وی تخلف کمبود وزن در شوینده های واحدهای تولیدی مازندران را ۲.۳ درصد اعلام کرد و گفت: طبق برسی های صورت گرفته سال جاری در عرضه شیرینی ها نیز حدود چهار درصد کمبود وزن وجود دارد که این امر نارضایتی مردم را بوجود آورده است.

وی گفت: طبق مقرران استاندارد وزن جعبه شیرینی نباید با محتویات آن محاسبه شود ولی هم اکنون این تخلف در قنادی ها با حساب وزن جعبه انجام می شود.

مدیر کل استاندارد مازندران بیان داشت: پارسال هفت مورد توقف خط تولید واحدهایی که نسبت به رعایت نشان استاندارد وزن بی توجهی و تخلف داشته اند، طبق مقررات نشان استاندارد اعمال قانون شدند.